Doften av katt tassar
Är inte doften av en varm och mjuk trampdyna det bästa som finns? Precis som mulen på en häst, underbart!

Haha nej, mina katter luktar svett under tassarna :P
haha gör de? det har jag aldrig vart med om….=)

Ja, en katt som svettas gör det genom tunga och tassar - när de legat och sovit blir tassarna alldeles fuktiga och luktar svett ^^,
okej, har jag dock aldrig känt av faktiskt….

Självklart är det så :D
Doften vet jag inte men ljudet av små tassande tassar tycker jag är underbart. På natten kan man höra när lillflickan tassar runt och då kan jag ligga och le för mig själv.
Jag håller med #6, ljudet att tassar som trippar fram är jätte gulligt, men jag håller inte med om att katttassar är den bästa lukten som finns, & verkligen inte när de kommer dirrekt från kattlådan/toaletten 

#7 du har nog en poäng :P

Ja det där ljudet är bra härligt :) Det saknar jag överallt där jag är där det inte finns djur.
Däremot hade jag gärna sluppit det imorse :P Jourkatten på nästan 5 kg for som en tok och sladdade fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka med klorna ute på parketten precis utanför mitt sovrum vars dörr var öppen. Inte helt härligt att vakna till det inte! 
#9 här vaknar jag varje morgon av att 6kg Lucifer lägger sig på mitt bröst och ska gnugga ansikte….

#10 Härligt :D Blir du översprungen du också? :) Översprungen, stångad, kurrad åt, för att sedan höra katten gå ut ur sovrummet och yla "MÄÄAAÖÖ!!!!!" i hallen för att man är tråkig ^^,
#1 Hade precis samma tanke när jag läste rubriken! Här är det oftast "tassfis" som luktar.. 
Zaffies klor nuddar lätt golvet när hon trippar så det låter klick klick, jätte mysigt, på morgonen ligger man och soverräv och hör hennes klickande, då vet man att hon snart kommer och väcker en… på gott och ont ;)
Håller med #7 haha.
Men när katter spinner, det tycker jag låter underbart 
Jag brukar inte lukta på tassarna. Det känns som att dom kanske inte kommer lukta så gott 
#15 Men ibland kan man bara inte låta bli att stoppa näsan i en pälsig tass..
#16 Mina katters tassar är inte så välpälsade så då är det mysigare att lukta typ i nacken på katten eller nåt 
#16 Ja, det kan jag förstå.. min hane har stora tofsar under de stora tassarna, de är jättegosiga..
#18 skogisen brukar jag med snusa på under tassarna ibland, när vi ligger i sängen och myser så kan jag inte låta bli… 

Den ena kattens tassar luktar ostbågar;) Inte så gott. Men den andra kattens tassar luktar ingenting:) Alla tassar lika söta dock!
Nä kattassar luktar knäckebröd :P och det luktar gott!!! MMMMM :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
ja jag tycker de luktar kokt ris.. och det är urmysigt att blåsa i trampdynorna nära…. arne älskar det……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
tassar är så mysiga! <3
Jag håller helt och hållet med TS, - Mmm… doften av kattassar, hundtassar, hästmular (särskilt en sommardag) är de godaste dofter som finns!!!
Förutom när tassarna nyligen varit någonstans där de kanske inte "borde" vara… ;)
Älskade att "Sniffa" i Hermans (min älskade hund) stora tassar, den speciella doften gjorde mig alltid glad och lugn. Ok, nu låter jag kanske en smula knasig, men så var det faktiskt ?
Chili vill att vi ska lukta på hennes tassar, hon sätter upp dem i ansiktet på en när man gosar ;) först på munnen och sen näsan :P som tur är luktar inte hennes tassar :D
Mvh, Sara
S*Capsicum's, www.capsicumcats.se
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
#11 sorry, missade ditt inlägg. Men jo, jag blir överkörd av en ångvält varje morgon, helt underbart härligt 

Jag måste erkänna att våran flickas tassar är otroligt härliga att både pussa och lukta på som små mjuka lammöron.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
#25 jag håller helt med dig!! Du är inte knasig för i så fall är jag och många fler det med ;) Katt tassar och mular och allt sånt är så gosigt att sniffa i ja när de inte vart i direkt i kattlådan eller nåt otrevligt då, men min hunds trampdynor luktade med underbart när de var rena och lite varma och gosiga.. =) :D