Silverpojke med vitt!
Nu har jag letat bland katthemmen landet runt, men jag hittar inte vad jag söker… en liten huskattkille, korthårig i färgerna svartsilvertabby/spotted/tigré med vita inslag! Kort sagt, en liten kille i någon av de klassiska husismönstren, men med SILVER ist. för brunt! Någonstans måste han ju finnas, killen jag söker… Nån som vet? Hade tänkt ha hohom som sällskap givetvis, men även kanske ställa ut!

Varför måste den se ut just så?
Jag råkar ha det önskemålet helt enkelt, precis som vissa vill ha röda katter, sköldpaddsfärgade etc.
Dessutom tycker jag att silver är så vackert! Har haft katter hela mitt liv, i stort sett alla färger och mönster, men aldrig en silver!
Vad kul att du vet vilken färg du vill ha! Många verkar tycka att om man vill ha en huskatt, så kan man ju köpa vilken färg och med vilket utseende som helst.. hoppas du finner vad du söker! Men du kanske trillar över din drömkatt, och den kanske inte alls ser ut som den du väntat på! Det hände mig.. 
Det är ju bra att du vet hur du vill att den ska se ut, men tänk på att inte kasta dig över den första du hittar, era personligheter måste ju stämma in också!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Leta vidare.
Jag fick leta och vänta ett drygt år innan jag hittade min chokladmaskade hankatt när det stod högst på min önskelista.Sen fick jag åka drygt 45 min för min önskekatt.
Vart bor ni och hur långt kan ni tänka er att åka?
Stolt ägare till tre La permer
Tänk så olika vi är
Jag har två huskatter och Moritz visste jag inte ens hur har såg ut när vi skulle hämta honom och Lorenz är röd och vit (trots att jag aldrig varit särskilt förtjust i röda katter)
För mig är det lite som att få barn. Det får bli precis vad det vill….
/Maria

Här blir det inte altid som man tänkt sig men ibland så har färgen delvis fått spela in.Men jag ville absolut inte ha en vit La Permhona utan skulle ha en maskad.Vad har jag?Jo en vit.
Min nyasta lille hankatt skulle vara maskad gärna lilatabby och absolut inte vara med vitfläck.Han är rödmaskad med vitt.
Jag är inte så förtjust i vita katter inte i röda heller men just nu så är de flesta i mitt katteri vita eller röda.
Stolt ägare till tre La permer
Jag föder ju upp hästar o då blir ju färgen ibland som man hoppats o ibland
inte o man får vara glad ändå. Jag förstår dig precis för när man faktiskt ska
köpa så har man ju möjligheten att köpa det man vill ha gällande färg
mm. Tror kanske att eftersom du "bara" ska ha en huskatt så tycker folk att
färgen ej så viktig utan kanske förbehållen raskattsägarna, men jag håller
ej med. Du får räkna med att det kan ta tid bara. Själv har jag letat i över
1,5år o nu hittat katten jag vill ha utomlands tom. Nu har jag ett nytt projekt o letar en i
färgen golden el silver shaded , med vitt helst. Så snyggt med silver o det har
jag sett på husis men om du ville ha med vitt så blir det svårare men tar ju tid
bara.
Kan man ej sätta upp sig på kölista på den färgen på katthem precis som
med raskattungar? Du kanske kan vara flexibel gällande kön om du ska
kastrera iaf tex för annars begränsar du dig förstås ytterligare.
#2 Kul att du vet vad du vill ha. Skulle jag själv köpa en huskatt skulle det bli en grå tigrerad eller en helgrå. "Whiskaskatter" är ju bara så fina! :) Tänk bara på att tänka på personligheten också. Låt det ta tid att hitta din drömkatt.

Vet ingen på rak arm, men fråga gärna på Hittekatter i Fokus, www.katter.nu och sen finns det ju ibland silverkatter på Blocket.
Lycka till! :)
TS vilken stad/ort bor du i?

#4 känner som dig.
Och jag säger som #6.. hade tänkt mig något helt annat, men nu är jag inte annat än helnöjd!
#4 Personligheter som ska stämma? Om jag ska veta vilken personlighet en kattunge har/kommer att få, då måste jag umgås med den dag och natt ett bra tag.. hur andra kommer på det direkt, ja, det vet jag inte..
#13. Men snälla du märker ju vad det är för katt när du är där och kollar på ungarna.
Livlig/lugn, social/självständig osv.
#13 Jag håller nog med Maine där faktiskt. Mina katters personlighet fanns liksom inte där från början.
Moritz var den ynkligaste lilla rädda sak men jag skulle bara veta vad som väntade…
Jag jämför även här med barn om det går bra. Man kan inte annat än älska de små liven när man väl har hand om dem
/Maria
#14 Jodå, jag är så snäll så.. 
Visst ser man hur katten uppför sig på första besöket. Men vem säger att den uppför sig likadant hemma hos dig? Alla fasoner och hyss? Den kanske är skygg? När den blir äldre?
Men där tycker vi olika och det är inte mer med det.
#15, En katt är inte en liten bebis, det tycker jag vi borde fastställa.. 
#17 Det tycker inte jag heller men många djurägare pratar om sina djur som sina barn.
/Maria
#18.
jag tror inte katter som blir behandlade som människor mår särskilt bra, men det är ju min åsikt
#19 Det tror inte jag heller
/Maria
#17 Nej, men Bumbleboo hade väl rätt? Att man älskar de små liven sen ändå.. DET borde gälla katter med tycker jag! 
(Måste man fastställa att katt och bebis inte är samma sak..?)
Men nu drar jag mig ur diskussionen, du verkar vara med i många såna just nu
#22 Tråkigt att du tolkar det på det viset. Lite humor är väl aldrig fel? 
ok
#16 Du har helt rätt. När jag köpte kattunge för ca 15 år sedan gömde sig båda bakom soffan och var jättesvåra att få fram. Sedan han kom till mig gömde han sig dock aldrig någonsin. Hur lugn och trygg som helst. Så man vet aldrig. Men skulle det vara en kull där en kom fram till mig, några inte brydde sig om mig och någon sprang och gömde sig så skulle jag ju helst vilja ha den som kom fram till mig, om jag gillade utseendet på alla :) Idag skulle jag inte vågat köpa en kattunge som gömde sig när jag kom. Jag har träffat skygga katter och vi passar inte ihop. Jag trivs inte med djur som inte trivs med mig. Därför skulle jag iaf försöka välja en kattunge som var vackert grå och samtidigt höll sig synlig under besöket :)