Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 525 ggr
MiroSputnik
0

God Morgon 23 Mars!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gomorron alla kattmänniskor! Då va det fredag igen! Ska bli fint väder idag. Hoppas! Jag är i alla fall trött på kylan som härjat här denna vecka! Mir o SPutnik kastade ut mig från sängen tidigt idag… De visste att jag måste upp och ringa distriktsköterskan. Ska dit och få min första spruta av B12 vitamin…Brrr… Jag tycker inte om sprutor med långa nålarRäcka ut tungan Annars är jag diabetiker och injicerar insulin flrea gånger dagligen, men där är ju nålarna mycket kortare… Och dessutom är det jag som håller i dem. Ingen attt skylla på om det gör ont alltså!Fundersam

Sen vill jag ut till stugan en stund. och bara njuta av solen innan det är dags att åka in till stan igen. Det är Hästhändelser i stan idag. Järvsöfax kommer och hälsar på… Och så är det ponnyridning. Min brorson älskar ponnyridning, så det är bara att vara en god faster och ta med honom…

Hoppas era dagar blir bra!

/Maria och Mir och Sputnik

reddie
0

Här har det varit strålande solsken från klarblå himmel hela veckan. Helt underbart. Det har inte varit så varmt, 0-5 grader.

Idag blir det pluggning då jag har lite uppgifter som ska vara klara tills på måndag, måste läsa en bok till ett seminarium. Går väl ut en stund vid lunchtid och laddar batterierna med solenergi.
Till kvällen blir det självklart Lets dance.

Katterna njuter verkligen av solen och våren som är på väg. Har redan släppt ut dem tre gånger. Kommer bara in en sväng och tar lite mat eller gosar lite sedan ska de ut igen.

Titti
0

Godmorgon.

Här blir det stressigt en stund. Ska se efter vad jag har för ingredienser i skåpet. Ska baka en mjuk kaka tills i morgon.
 Vag händer idag annars då? Jo, Jr ska ju till sin mor, så vi ska hämta honom från skolan. 2 timmar missar han idag, men vad gör man åt det? ingenting! Blir lite extra läxor över helgen kanske.

Nåja, ha en bra dag, alla.

Destany
0

Här e det fint väder solen skiner.. Puma o Zorro har haft en kamp med borsten idag.. Puma har dessutom förföljt mig hela morgonen idag.. e ortoligt kelen när jag kammade håret så satt hon på sängen o spann högt.. annars ska jag nog inte göra så mycket idag..

Othello
0

Här på Åland är det mulet idag Ledsen Har en tjej som kommer & rider shettisen ibland som ska komma & rida idag klockan tre & när hon ridigt så ska jag åka till mamma & pappa. Min mamma har varit i egypten i tio dar så jag ska din & avundas hennes solbränna Fundersam Annars så blir det nog en väldigt lugn dag idag.

reddie
0

Har varit ute i solen i tre timmar. Härligt. Leo fångade en mus som han smaskade i sig. Såg att Indra smög i väg på jakt men vet inte om hon lyckades fånga något…

Pia
0

Här har det varit mulet och trist heeela låånga dagen. Jag har mest läst - en bok jag verkligen rekommenderar som ni kan hitta i en ny tråd alldeles strax…:)

Nu ska jag strax börja laga mat, supergod quorn-banan-curry-gryta.

Trevlig kväll!