Leker bara med kycklingvingen
Har försökt ge mina katter råa kycklingvingar, men dom bara slickar, petar och morrar åt den. i 2 timmar!
hur länge håller sig rå kycklingfile?
Kan jag göra ett nytt försök imorrn kväll?
Samma gör mina katter, har slutat ge dem kycklingvingar.
Hihi vad sött, inte så roligt igentligen kanske men det lät så gulligt… :D Mina katter tycker inte om rå kycklig alls.

Mina verkar inte tycka om kyckling öht… ens som blötmat.
Kan en katt vara allergisk mot kyckling ?
Antingen äter dom inte, och gör dom det så spyr de efter ett tag.
Ska testa kycklingvingar någon gång men det känns inte som prio just nu. Men det ska ju vara bra för tänderna. Kanske bättre att testa med grisöra…
Medarbeterare på Kost
klart den kan vara allergisk mot kyckling! du, jag, katten kan teoretiskt sätt vara allergisk mot nästan vad som helst… sen kan det vara mer eller mindre vanligt :)
om dom spyr skulle jag chansa på att de kan vara allergi

Det första med kyckling dom fick smaka var nån liten bozita-grej på julafton. Forrest åt, men Saga avböjde… Vi som försökte locka henne ur en skåpvägg hon inte kom ur själv… stackarn. En kofot och lite våld senare gjorde dock att hon fortfarande inte ville ha bozita-kycklingen.
Sen hade farmor nån whiskasburk med kycklingbitar. Forrest åt och Saga provade… men spydde. Ok då ger jag resten av whiskas-skräpet till Forrest och så får Saga nåt annat tänkte jag. När vi kom hem spydde dom dock bägge två 
Fast jag undrar dock om att de spyr behöver vara en allergisk reaktion egentligen. Whiskas-reaktion kanske ! 
Jag tror t.ex att torrfoder med kycklingmjöl skulle gå bra. Dock deklarerar de ju sällan om det är det utan bara fågelmjöl eller nåt.
Medarbeterare på Kost
nånsom vet hur länge rå kyckling håler i kylen?

#6 Upptinad? Ca 2 dagar isf.
ja lita på din näsa. OCh du kan faktiskt frysa in och tina upp igen. ingen fara. Lita på en som lagat mat i nästan 50 år…..Din egen handhygien är det allra viktigaste!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Här fungerar inte sånt heller, och folk ser det som om de är bortskämda. För de ska ju gilla sånt här…
samma här. köpte det och fick grilla dem åt oss själva. Inte fel det heller!

#10 Fin kompromiss :)
inte om man inte diggar att äta döda djur..
ja jag föredrar att äta döda djur och inte levande. Ostron undantaget…. De ska ätas levande…..
#13 Det där var nog det läskigaste jag läst, någonsin..
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
visste du inte det? Om man äter döda ostron, så kan man bli jättesjuk….. så de ska ätas levande….
Jag har aldrig varit i närheten av ostron och har varit vegetarian/vegan sen jag var 18 så jag har inte haft något behov av att ta reda på det heller.. Men jag hamnade nog i ett lättare chocktillstånd när jag läste det.. Äta levande djur.. ….
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
ja men ostron äts levande. Så är det bara…..
En katt som inte är van vid att äta kycklingvingar utan van att få färdigdelad mat har förmodligen svårt att veta hur man ska äta vingarna. Testa att ge bitar av kyckling först.

#18 du har en stark poäng. dock är smaken olika, en del gillar det på direkten, andra efter ett tag och andra inte alls :)
haha märkte det… me tillslut åt dom lite var :D