När vuxentänderna växer ut
Såg idag att Luffsens vuxentänder börjat komma.
Han är 5 månader så det var ju väntat.
Men de nya kommer framför de gammla som ännu sitter hårt fast, ska det vara så? Eller ska jag ringa veterinären imorgon o dra ut de gamla?

Låt det vara du, det är vanligt att de gamla sitter kvar trots att de nya kommit. Det ser fantastiskt konstigt ut när katten har 8 hörntänder! En riktig best :P
ja de små mjölkisaran trängs ut så smånigom. ypperligt tillfälle att ge råa kycklingvingar!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
*2 ja om han åt det så skulle han gärna få det, men båda mina ratar det totalt.
Han vill knappt ens tugga sitt torrfoder nu, verkar ha lite ont i munnen.
Dock tuggar han gärna i sig sitt torkade kött som han älskar

#3 Aha, ja det känns kanske lite trångt och kanske värker lite i munnen nu då. Du får bjuda på mer blötmat nudå om det gör ont att äta.
Jag vart också jättebrydd när de nya växte upp bredvid dom andra liksom, men det ska tydligen vara så 
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
men tuggar han torkat kött, så är det ju jättebra….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Min kompis katt såg ut som en bulldog när hans tänder i underkäken la sig på varandra :P
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Nu har han tappat ena mjölkhuggtanden.
På den sidan som den permanenta hade vuxiut ut helt.
Så nu är det bara o vänta på att den andra gör likadant och att resten med går lika smidigt.
är det vanligt med dålig andedräkt med? För han luktar inte så gott ur munnen nu o det är lite rött där tanden lossnade, han har tappat den under dagen för i morse var den kvar (han låter mig titta o pilla på tänderna utan protest så det är enkelt o hålla koll på det).
Han är dessutom lite lösare i magen, det är fortfarande korvar men lite lösare bara, kan ju iof ha o göra med den ökade mängden blötmat (han vill ju inte äta sina torrisar lika mycket längre).
Han hade problem med lös mage när han började få blötmat nämligen (fick bara torrisar hos uppfödaren).
Min hona luktade inte heller gott ur munnen, och röd vid tandköttet var hon också, alla tänder tappades liksom på samma gång så det blev lite jobbigt för henne!
Precis som du säger så låter dom en till o med hjälpa de pilla lös tänderna, och min hona var lös i magen också och åt knappt, så det tror jag inte du behöver vara orolig över :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk