Katten har slutat jama.
Min hankatt på snart 7 år har slutat jama.
Eller han försöker men låter hes.
Jag kontaktade veterinär för ca två veckor sen men hon sa att jag skulle avvakta om katten var pigg i övrigt.
Allt som allt har det varit såhär i ca en månad.
Han är mest inomhus.
Vad kan ha hänt?
ja du…. Äter han , kissar och bajsar och tvättar sig, så kan du nog avvakta och ta det lugnt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo det gör han. Han bor hos min pappa då jag inte kan ha honom där jag bor nu. Men tydligen hade han ätit lite sämre senaste två-tre dagarna. Men han äter.
håll koll på hans allmänkondition.

En fertil hane jag jamade nästan dygnet runt, naturligtvis gick han ner i vikt utav att vara så fertil så jag hade tankar på att kastrera honom för hans skull. Men innan jag hann detta så slutade han jama en dag och blev slö, och dessutom så fick han feber. Kollar alltid tempen på mina katter om de ser slöa ut. Åkte till vetten med honom o de trodde att han hade en infektion o han fick pencillin men han blev inte bättre, åkt då vidare till strömsholm där de konstaterade att han var väldigt sjuk, de behöll honom över natten. Och dagen efter fick jag åka för att säga hejdå. Han hade cancer i hela kroppen den lilla stackaren o det fanns inget att göra. Sörjer honom varje dag ännu.
Så håll koll på eran katt. Vet att pappor inte alltid är så duktiga på detta men tjöta på honom så kanske han gör det. Be honom ta tempen osv. äldre katter som eran kille drabbas ofta av diabetes så be honom hålla extra koll på hur mycket vatten han dricker.
Lycka till!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Förlåt nu stjäl jag tråden lite
men tyckte att det hörde ihop lite med trådskaparens ämne.
Vår katt, en Norsk skogkatt på ett år, jamar ytterst sällan. Det har nog hänt fyra gånger bara. Han har bott hos oss sedan 1 Februari.
Han är väldigt lugn och harmonisk av sig. Spinner ofta och mycket när man pratar med honom. Nu undrar jag hur vanligt det är och vad det kan bero på att han jamar så sällan?
ja vissa katter är ju väldigt tysta och en del är ju lite mer pratsamma. MEn i detta fall, så ska han nog få sig en koll….

Våran skogis låter nästan inget han heller men de är ju olika.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Som jag förstod så brukar han jama men har slutat o då är det något att uppmärksamma. Här hemma jamar alla olika mycket o ingen är som min hane var, han skrikig.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
EddaM: Ja precis. Han är ganska pratig normalt sett men sista tiden har han bara fått fram några hesa väsningar.
Då är det nog time för en koll hos farbror doktorn…..
#10 Så hade min gamla katt det i perioder. Det kom bara fram ett hest kraxande men varje gång vi bestämde att nu får vi åka till veterinären så var han bättre igen. Detta hände tre gånger under hans livstid.
Jag personligen gissar att han haft någon halsinfektion som läkt av sig själv.
Kan tillägga att annars var han precis som vanligt förutom kraxandet.
/Maria