Lek: Gissa ras!
Hundar iFokus har kört denna lek rätt länge, så jag tänkte testa den här :)
Lägg upp en bild på en katt och låt andra gissa vilken eller vilka raser det är. Bara för skojs skull, i brist på annat att göra ;) Obs: Stränga regler!
Regler:
Du MÅSTE VETA EXAKT vilka raser det är i katten du lägger upp bild på. Inga antaganden (ex att "förra ägaren sa att han har russian blue i sig", eller "hans mormor var antagligen norsk skogskatt"), utan du ska veta kattens ursprung, vilken/vilka raser dess släktingar är/var. Detta är väl en kul lek för de med katter ifrån rasuppfödares hoppsan-kullar :P
Undantag: Är din katt blandning mellan rasren katt och huskatt så måste detta anges!
Jag börjar: Cissi är 1 ras.

Är det en brittisk korthår?

europé

Europé är rätt :)
S*Bay-Leaf's Alfa Ginger, en snygg tant full av charm.

Får vem som helst lägga upp en kattbild enligt reglerna? eller finns det något sorts system om vem som får lägga upp och när?
Lika bra att fråga så att jag inte gör bort mig :)

Haha justja, det försvann när jag redigerade texten…
Den som gissat rätt lägger upp nästa bild, eller ber någon annan göra det om man inte har nån.

#6 russian blue?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#8, jag gissar på egyptisk mau… dessvärre har jag själv ingen bild att lässa upp om jag gissade rätt, så då får gärna nån annan lägga upp en bild 
#9 Det är rätt ;)
http://julialex.blogg.se

#9 Då lägger jag upp en. Kanske inte så svår

devon rex?

#12 nej

norsk skogskatt?

eller skogkatt som det stavas…
Norsk skogkatt 

Rätt =) Han heter S*Luddhuvet´z Fengari och Fengari betyder Måne på islänska =) Jag har fött upp honom själv o han är född 09 =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Typ Perser eller en långhårig brittisk korthår? Brittisk långhår ;)

Brittisk långhår är rätt!
En Iller och en helig birma?
Illern var rätt men jag sa kattras och hon är inte en Helig birma, birmor har vita stumpor. ;)

eller en ragdoll? Jag ser inte skillnad på dem (birma-ragdoll)
Rätt! Hon är en ragdoll. Nja, det kan vara svårt att se skillnad men det finns ett par knep ;)

#26 har frågat 4 uppfödare som ej kan förklara så att man fattar för båda är maskade osv…. men det gör inget. inte min ras endå 
Vad är detta för ras? lånad bild av min vän.

jag gissar la perm?
förlåt att jag missade lägga ut en bild förut men har inte varit inne, detta var en jätterolig lek, och lärorik

German rex gissar jag på.
Stolt ägare till tre La permer

#29 rätt

kan det vara en sådan där Sokoko el vad de heter? El de kanske ej ser ut så i ansiktet men nja.

Japp det är en sokoke.
Stolt ägare till tre La permer
Ha va duktigt av mig:) Jag vet ej hur man sätter in bild o min ras har även redan varit med .Någon annan får ta över.

#34 Ta någon ras du inte har. det gör inget. Tryck bara på välj fil under där du skriver och välj din bild
Ja det är väll bara att googla fram en bild från någon rasbeskrivning.
sen ange vem som tagit bilden eller vart du tagit den ifrån och sen hoppas på att folk som gissar kan vara ärliga och inte försöka fuska sig rätt då det är gissningarna som är roliga, eller har jag fel?

Det är ju roligare om det är bilder man tagit själv, men om man lånar en bild så är det ju viktigt att ange källan så att det inte är stöld :)

kom igen nu, sätt in en bild !!!!
Om man har kopierat en bild o vill lägga in då? Inte bläddrat fram en .

#39 Du måste oftast spara bilden och sen bläddra fram den, men det kan funka att kopiera bilden och bara klistra in den här i textrutan där du skriver.

#41 Maine Coon??
nej jag kan inte bara kopiera o klistar in. Måste ha någon som visar. ni får köra på tills jag får hjälp

#43 Då sparar du bilden på din dator och sen när du ska lägga in den här så skriver du ett inlägg och trycker på "Bläddra…" för att leta fram den.
#42 RÄTT!

#46 Bengal 
#46 En bengal och en Conny 

#48 Dubbla rätt ;D

putt

En underbar Burma!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#52 Yes :) Din tur!

brittisk korthår?

Jag tycker det ser ut som brittiskt långhår jag?

kanske en perser ???
You can't spell Bitchy without Itchy