Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 17323 ggr
JeanetteLarsson
0

varför gör min han katt så?

Hej jag har en liten fråga som kan vara lite konstig..
Min han katt var kastrerad när jag köpte han. för 9-15 månader sen hade han sin skruv/penis ute när jag kliade han, "jag slutade på en gång och undrade varför"

idag låg han i sängen och jag gick dit för att klappa han då gosade och spann. Helt plötsligt ser jag att den var ute "skruven" jag hann knappt dra undan handen från hans skalle som jag kliade när jag såg att skruven var ute igen efter typ ett år :O och då tog han tag i min arm och tröck upp sin bakdel så skruven nuddade min hand allt gick så fort..som att han skulle para på den.. men jag tog bor handen och gick iväg då sprang han under köksbordet slickade på sin skruv och sen gömde han sig.. varför för han så här??? hänt mig 2 gånger nu men inte att han tagit tag i mig, :o har haft han i 2 år

JeanetteLarsson
0

har hört att vissa katter kan kastreras men används för att få andra hon djur att gå ur sin löp för att dom blir parad med ett handjur som inte kan göra dom med barn? :S hur kommer det sig.. kan det ligga till så att han inte kan göra hondjur dräktiga men ändå ha intresser kvar?

Maria
0

Min gamla kastrerade hankatt fick ofta "ut sin lilla skruv" när han låg på rygg i mitt knä och jag borstade honom.

/Maria

JeanetteLarsson
0

varför försökte han han typ para sig med mig?

Maria
0

Även om katten är kastrerad så finns nog känslor kvar i hjärnan så att säga….usch vilken dålig förklaringSkäms

/Maria

Josefa
0

Han tycker väl att du är en passande partner. En del kattpojkar har forfarande lite "sexuella fantasier" fast de är kastrerade. Det är inte hjärnan på dem som är kastrerad.

JeanetteLarsson
0

tack för svar.. för han sloss också med andra katten dock en hona :/

JeanetteLarsson
0

kan det vara att han försöker med henne?

Josefa
0

Han försöker säkert lura in henne bland buskarnaFlört

Imasy
0

Min skogis är en gammal avelshane som varit kastrerad i många år. Han försöker fortfarande få till det så att säga här hemma med en utvald dam ;)

JeanetteLarsson
0

#8 kul att ni är seriösa på detta ställa :/ suck…

här kan ju folk komma och få goda råd "HOST" or not

line84
0

#10 Skämt? Ingen humor eller? Jag tycker nog du fått en del bra svar! Min ena kastrathane kan också ta ut "skruven" ibland. Dock försöker han inget.. Vet inte varför din katt försöker para. Antar att det beteendet finns kvar trots kastrering. Är du säker på att han är kastrerad?

dagdrivarn
0

1. Ja det stämmer kastrerade hanar som parar är kanonbra för att göra honkatter skendräktiga och därmed slippa löp eller behöva ge dem p-piller :-)

2. De kan ha parningsinstinkter kvar och därmed para.

3. Om han försöker para dig eller dominera dig är svårt att säga, med tanke på att han har snoppen ute låter det som att han försöker para. Men det kan också vara slumpen då samma beteende används för att dominera en annan individ.

Oavsett vilket det är så är det ju ingen större fara, visa honom tydligt att du inte uppskattar det genom att bara gå ifrån honom när han gör så. Alltså, bara gå ifrån honom.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Josefa
1

Du jag är helt seriös i mina svar. En del kastrerade hanar har fortfarande kvar en del av sin sexualdrift. Att du blir generad av det kan inte jag göra något åt. Det är bara bland människor sånt här är tabu.

Hawknestgrove
0

ja jag hr ju en 11-åring, som kastrerades vid 6 -8 månaders ålder, men han våldtar sin kudde många gånger i veckan…… lääänge…Och jag är också allvarlig. när han har juckat klart så sätter han sig och tvättar sin lilla snopp. Så är det bara…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

donnacorleone
0

Jag har sett min katts snopp en gång på tre år, typ. Han är kastrerad och tydligen även helt avsexualiserad för jag har aldrig sett något beteende som beskrivs ovan hos honom.

"Spännande" att läsa hur det kan vara hos andra kastrater! Och jag tycker du TS fick många bra svar här i tråden. Glad