En julklapp till de hemlösa
Var ute i julklapps snurret idag och påvägen hem stannade jag förbi en av stans djuraffärer för att hitta något att köpa som julklappar. Såg då också att dem sålde olika saker där alla pengarna gick oavkortat till djurskyddet, så jag tänkte på katterna i djurskyddet som inte har en familj att spendera julen med och ville ge dem en liten julklapp så jag valde att handla lite smått och gott från den hörnan.
Blev ett klistermärke för dörren, bollar och möss. Ska tillbaka dit närmare jul igen och handla lite mer från den hörnan.
Kände värme inom mig och en glädje när jag visste jag gjort en liten insatts för de små liven. Även om summan inte var något märkvärdigt så gör det ändå en stor skillnad för katterna.
Ville bara dela med mig av glädjen.
Visst känns det bra att göra en god gärning:) Borde flera försöka med.
#1 Ja absolut. Man mår liksom lite bättre även om summan är liten. =)
Känns ännu bättre att öppna sitt hem för en av de hemlösa
kissarna
.
i västerås på ica maxi hälla så står huskatten som hjälper hemlösakatter och säljer sina kalendrar m.m och tar även emot gåvor från och till. Men jag tror deras insamlings korg står kvar för jämnan. Det går alltså ut på att medans du handlar ditt så kan du handla lite kattmat och lägga i deras insamling för de hemlösa :)
Fin gärning tycker jag. Sist jag hörde så ville de ha mjukmat främst
#5 Gillar inte Tradera.
Jag har köpt superfina garnleksaker av råttor, humlor o kattungar till mina
katter. Pengarna går till hemlösa katter så känns extra bra. Mycket bättre än att
köpa ifrån affären. Min katt blev alldeles till sig då de är fyllda med
kattmynta. Köpte av någon här som heter Hawknestgrov tror
jag. Rekomenderas!
#7 Jag brukar alltid ta tillfället i akt när katthem säljer saker eller så skickar jag bara in pengar till dem på deras konto.
Finns också en katt inne hos djurskyddet just nu som jag känner så väl då jag har hennes kompis (tösen) här hemma. Hade jag kunnat nu så hade jag tagit hem henne också men julen drar iväg och mina katter är inte redo för en nykomling till just nu med tanke på allt ståhej som skett runt tösen här hemma vilket är synd då den tjejen är riktigt underbar och hon och våran tös var så nära vänner.
#8 smått det blev =/
Ja, men det drog uppmärksamheten till sig