Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1967 ggr
Cindy
0

Ett avslappnande bad

Såhär i iskylan finns det inget härligare och mer avslappnande än att ta ett varmt bad. Tänkte jag.

Att ligga där bland bubblorna, vifta ner katten från badkarskanten, släppa dagens stress… Och hoppa till med ett NEJ! när katt nummer två precis ska ta en promenad på skummet.

Sjunka ner tillbaka och luta sig tillbaka medan katt nummer ett återvänder och börjar tugga på mitt blöta hår. Vifta ner honom, ta ett djupt andetag, slappna av… Och med ett ryck inse att katt nummer tre fått panik av vattenflödet under karet och nu börjat yla.

Aah, du ljuva bad. Ni blir aldrig som förr!

Vänliga hälsningar
Cindy

Destany
0

hahahaha  känner så igen det där då jag hade badkar. eller det "bästa" var när nån av katterna blev akut dåliga i magen o behövde just då gå på lådan så det stank nåt fruktansvärt i hela badrummet så jag omöjligt kunde ligga kvar i badet..

Busangardens
0

Känner också igen det, när jag har badkar vill säga. Jag har dock "oturen" att när jag står i duschen så ska ena katten också stå i duschen och där står vi sedan och njuter tillsammans. Kul med sällskap ibland.

chilisalsa
0

Det finns tydligen en del katter som älskar vatten. Vissa älskar "stilla" vatten som i ett badkar och andra älskar rinnande vatten och gillar att duscha med matte/husse…

Jag hoppas att mina tillkommande kissar inte är rädda för vatten iaf. För jag tänker mig försöka ta med dom på kajaktur i sommar. Kan nog bli ett äventyr ! Måste bara pyssla ihop en kattsäng för kajak först !
Kanske finns att köpa men det är nog tveksamt…Skrattande

Medarbeterare på Kost

noir
0

Haha känner igen det där, när jag fick min första katt (som var hel vild, hon klättra på väggar och i gardiner och sprang som en tok genom hela huset. Riktigt yrväder som kattunge, om man säger så, jag har träffat många kattungar, men aldrig nån som är så snabb, vild och påhittig när det gäller bus!

Jag låg och bada och hade de mysigt och stängde inte dörren för att slippa ha en ylande katt som inte ville vara själv. hon trippa runt på kanten och vips så halka hon ner. Hon börja simma runt, sen var det som om hon kom på vad hon höll på med och blev vild och skulle upp och det var fort! Sen var det bara att torka vatten i hela huset :D

Idag 7 år senare så älskar hon att duscha, speciellt på sommaren och sen ligga och torka i gräset i steknade sol ^^