Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1287 ggr
Ceciliaolucifer
0

Ozito fick sin upprättelse...

Ozito fick tillslut sin upprättelse i all tumult och elände. Agria vägrade ersätta oss och uppfödaren var helt oförstående och vi var dumma i huvudet. Agria vägrade att ens ta upp vårat fall i deras nämnd men vi drev det vidare och vidare och vidare. Vi fick blankt nej hela tiden och dem sa åt oss att ge upp - ALDRIG!!!

Det slutade med att vi hotade med stämning och helt plöstligt så fick vårt fall prövning och nämnden (där det sitter helt oberoende människor som inte är anställda av Agria) ansåg att Agria gjorde fel.
Idag fick vi ett samtal från Agrias VD och vi vann målet.

Nu kan Ozito vila i frid…

Älskad, Saknad & Aldrig glömd!

Inlägget redigerat, bilden var endast ett stort fält med gröna rutor.

martdat
0

Änligen!!!Vad skönt för er!!!Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vad glad jag blir för er skull och lille Ozito, som lämnade er alldeles alldels på tok för tidigt. Skönt att ni inte gav er.

SallyB
0

Härligt att höra!

Ledin
0

detta har jag missat men ett stort grattis och bra att ni inte gav upp!

Elcyion
0

Vad var det som hade hänt? Har missat det helt och hållet Ledsen Men BRA att den stod på er och inte gav upp!!! GRATTIS till vunnet mål! Skrattande

Medarbetare på jack russel terrier

Ceciliaolucifer
0

http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=0fa2d2d0-1c59-404f-8fab-49c32c5b16e2

Det hela har varit en tvist med Agria som vägrat ersätta oss och samtidigt ett helvete med uppfödaren som inte kunde säga ngt annat än att vi var dumma i huvudet.  Agria vägrade testa vårat fall i deras nämnd, där det sitter oberoende människor som inte står på Agrias sida som avgör vem som ska få rätt. Men vi pushade och pushade och tillslut när vi hotade med avdokater så ringde VDn upp oss och berättade att vi får ersättning.

Signe-Jonna
0

Åh vad bra att Ozito fick sin upprättelse!

Elcyion
0

Nu har jag läst tråden. Vilken tur att det löste sig till slut! Hoppas uppfödaren åker på det så det ryker om det!!! Skrikandes

Medarbetare på jack russel terrier

Ledin
0

uppfödaren va ju pukad om man får säga det sjävl.

KaninCrazy
0

Nej fyyy, den uppfödaren var inte godhjärtad alls  :/

Imasy
0

Testar att putta

AgnetaB
0

är det någon som kortfattat kan berätta vad som hänt?

Går ej att titta på länken längre.

Imasy
0

jag har bara puttat dessa trådar för at TS hade problem med dem, länken du försöker komma in på kan inte jag heller se, utan det är en bugg som bråkar.

Ceciliaolucifer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Ozito var min lilla silverbengal som jag fick hem som kattunge. Han blev ganska snabbt sjuk och det visade sig vara Fipp. Han var helförsäkrad, kattungeförsäkrad, hade dolda felförsäkring och livförsäkring.

Det var så oerhört plågsamt att se hur sjuk han blev och hur snabbt fippen tog honom ifrån oss. Smärtan och sorgen var enorm, och ilskan mot Agria gjorde oss förtvivlade.

När han blev sjuk och gick bort så vägrade Agria ersätta oss. Men dom tvingade oss att lämna iväg honom för obduktion även om det var ett solklart fall av både våt och torr -fipp. Vi fick stå för alla kostnader inkl obduktion och transport dit fast vi inte ville annat än ta hem och begrava honom, ge honom ett värdigt avslut.

Pengarna var inte allt, men vi fick lägga ut runt 25 000kr .Agria hävdade att han var sjuk från början, och även om han nu var det så var han försäkrad från att han var bebis.

Älskade lillskrutten..