Finns det intresse för en katt?
Är det någon som vill ha en liten kissekatt?
Det är så att min ena katt, Cleo, inte blir rumsren på gården. Hon är helt rumsren i lägenhet och mindre hus, men gården är helt enkelt för stor… Dessutom kommer inte hon och min andra katt överens längre.
Cleo är helt underbar, spinner bara man tittar på henne och är väldigt kelen, Går bra ihop med andra djur och är mkt social. Däremot är hon ett matvrak och bör inte ha fri tillgång på foder.
Hon är inte kastrerad än - lite pengaproblem hittils - ca 8-9 månader. Men ska kastreras innan hon lämnas ut.
Inga goda råd om hur hon ska bli rumsren, tack :) Hade liknande problem tidigare med en annan katt och fick nog alla råd man kan få den gången, just nu vill jag bara höra om det finns intresse och inte fylla tråden med välmenta råd eftersom det blir lättare att missa ett intressant svar då.
Just nu bor kisen hos en vän där hon är helt rumsren, men det klickade inte mellan dem så vännen vill lämna tillbaka henne (vilket vi kom överens om när hon fick henne). Finns i Helsingborgs området.
Det är absolut inte akut, hon ska som sagt minst stanna tills hon är kastrerad och annars kan hon bli stallkatt om inte kastreringen hjälper. Men hon hade mått bättre om hon kunde bo hos någon med mer tid och kärlek för henne, och et mindre hus. uppvuxen som innekatt i lägenhet med balkong men har fått gå ut senaste månaderna. Är just nu innekatt igen och trivs bra.
Hon är korthårig, 75% Norsk skogskatt. Kan lägga bilder sen vid min egen dator :)
Hoppas att någon känner att detta kan vara en ny familjemedlem och ge henne ett gott hem, men som sagt är det ingen kris och hon hotas absolut inte av avlivning, att bli utslängd eller något sådant. Jag tror bara att hon kan hitta ett bättre hem som passar henne mer.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
jag förstår ej vad du menar med gården?

Inte rumsren på gården? Rumsren är väl att katten inte ska göra sina behov i olika rum, alltså inomhus? Och inomhus är hon rumsren eller?
I huset/gården där jag bor nu är hon inte rumsren. Samma sak hände med en katt jag hade tidigare.
I lägenhet går hon alltid på lådan, men här på gården är det precis som om huset är för stort.. även om jag har nyrensad låda i varje rum så går hon utanför.. :3
Jag bodde i lägenhet när jag skaffade henne, men pga sjukdom fick jag flytta hem, och efter det slutade hon gå på låda. När hon fick flytta till kompisen i lägenhet så blev hon rumsren igen. Jag har inte fått hem henne än (ska själv bo hos kompisen några veckor nu pga praktik på hennes ort) men jag kan säga med 99,9% säkerhet att när katten kommer tillbaka hit så kommer hon ''glömma'' att gå på lådan igen… jag vet faktiskt inte vad det är med detta huset men kan bara gissa på de stora, öppna ytorna. Den andra katten är lite äldre, kanske har hon hunnit befästa lådan mer, för hon går aldig utanför.
Hon ska kastreras, förhoppningsvis kan hon bli kastrerad på kliniken där jag ska ha praktik, och kanske det hjälper. Men jag tror det inte eftersom det inte hjälpte på förra katten.
Om någon skulle ta henne och det visar sig att hon inte är rumsren där heller, så kan jag naturligtvis ta tillbaka henne.
Det finns en tråd för "katter till salu"
Förlåt, såg inte den.