Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2372 ggr
EmmaG
0

Vad betyder tvättningen?

Fick för en liten tid sen ett litet tillskott till familjen, en kille på ca 18v.
Jag är inte alls insatt i kattspråk och beteende så tänkte därför fråga er ^^
Vid kel så slickar/tvättar han en väldigt gärna tillbaka. Betyder detta något djupare på kattiska? Eller är de typ bara, "jag tycker om dig med"..?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

chilisalsa
0

Om han slickar sig själv sedan du klappat honom, så doftar han på dig, genom att slicka i sig doften av dig i sin päls… Slickar han på dig är det nog samma sak… bara det att du ju fortfarande finns kvar lixom. Sen är det klart att man snosar mer på något man gillar ;)

Medarbeterare på Kost

Scully
0

Jag tror att det är ett ömhetsbevis, min gör lika. Hon kan slicka helt frenetiskt ibland och alltid då i samband med att man har sin gos stund. Det går ju bra en stund, men efter någon minut gör det ganska ont med den sträva tungan Glad.

Vet att många skogisar gör så

EmmaG
0

Tackar för svar =)
Han slickar oss, matte & husse under kelet. Precis som #2 säger så kan de bli rätt frenetiskt, nästan besatt.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Busangardens
0

#3 Gud vad mysigt. Jag har två stycken sådana här hemma, hona och hane. De slickar medan man gosar, bär på dem osv. Hanen älskar att slicka på äns näsa, panna och på kinder. Tösen gillar händerna. Kurrar samtidigt gör dem också. Så mysigt.Glad