Hitta förra ägaren?!
Hej!
Min föredetta vän köpte 2 stycken katter från en tjej som inte längre kunde ha kvar de pga att hon skulle få ännu ett barn och då inte hade tiden som räckte. Min vän gillade inte den ena katten och skulle då sätta ut henne på blocket efter bara några dagar. Jag sa då att hon kunde få bo hos oss eftersom jag ändå letade efter en kattkompis till min.
Jag gav en liten summa och katten blev min efter påskrivning av papper mm.
Ägaren innan min vän var väldigt mån om sina katter och hörde ofta av sig för att se hur de mådde och att de hade det bra. Saken är bara den att jag själv aldrig fick hålla kontakt med henne, utan det var bara min vän. Jag fick aldrig hennes mail eller nummer. var tvungen att skicka bilder till min vän som hon sedan skickade vidare.
Efter ett bråk blev allting hundra gånger värre mellan min vän och mig och vi har nu inte haft kontakt på ett år. Jag vet att hon ljuger till den förre ägaren om hur hennes gamla katt har det, och jag blir bara så ledsen.
Därför undrar jag om det på något sätt går att hitta min katts förrförra ägare så att säga. Vet att detta kan låta väldigt rörigt, men jag skulle bli så extremt glad om jag kunde nå denna tjej och berätta hur katten mår, säga att hon så gärna får komma och hälsa på.
Mvh sabine

var katten chippad eller tatuerad då ni köpte den från första ägaren? i så fall borde man kunna hitta den förra ägaen genom vilka den var skriven till innan

Vet du vilket område/län hon bor i? Isf kan du lägga ut annons på blocket, i nån tidning och så, där du skriver att du önskar kontakt med kissens förra ägare.
#1: Ja hon har tatuering i örat, men det enda jag kan se genom det nu det är att hon är skriven till mig. Borde man kunna ringa någonstans och gå bakåt bland ägarna, man kanske inte får lämna ut såna uppgifter? den förra ägaren vet jag ju vem det är, men hon hade henne bara några dagar. jag vet även vad hon heter i förnamn, men inte mer..
#2: Tror att jag vet, men är inte hundra :(