amma sökes akut
Fick Sibirkattungar i fredags(5 nov -10). Mamman vägrar kännas vid dem och de behöver en mamma akut. Jag matar och matar men de går ej upp i vikt. Det bästa är om mamman har SMÅ bäbisar själv eller blivit av med sina egna. JAg behöver hjälp kanske 2-3 veckor sedan kan jag klara det själv… eller om du hellre vill ha dem längre så går det ju också bra förstås.
Snälla hjälp mig hitta en mamma katt
maila gärna till anneli@paviljongen.net

Kolla den här tråden: Kattunge sökes!
Gå även in på hittekatter iFokus ojoj bråttom 
Ring alla katthem, dom har säkert någon amma i jourhem
Vart bor du? Hur många kattungar fick hon?
Jönköping såg jag
Men flyttar de till amma kan du väl inte plocka hem dem efter några veckor?
Såklart hon kan. Eller du kanske menar att hon inte ska ta hem dom innan dom är tolv veckor?

Man får inte sära på mor och barn förens de är tolv veckor.Har man flyttat kattungarna till en amma så räknas hon ju som ungarnas mamma.
Stolt ägare till tre La permer
#7 Det är exakt vad jag menar! Inte lämna sin mamma (amma) förrän de är 12 veckor.
Det tycker jag är en självklarhet. Men hon menade nog om kattmammans ägare inte ville ta dom längre än så.

Men tar man emot kattungar så måste man vara medveten om att man gör det fram tills dess att ungarna är tolv veckor.
Stolt ägare till tre La permer
#10 Fast det är ju irrelevant. Ammans ägare får lov ha dem tills de är minst 12 veckor, svårare än så är det inte.
Min "extrakattunge" flyttade idag, ca 13 veckor gammal.
Hoppas hoppas att hon hittar en amma 
Hade gärna tagit emot dem :/ Jobbar på att få igång henens mjölk så snabbt som möjlig. Vet att det finns en i stockholm som har kattungar som är en vecka eller så. RagGorgeous.
Hur gör man för att få igång mjölken? jag kan tänka mig att ge mycket bra mat o det stimuleras väl om någon diar.
#15 Hon får a/d mat och stimulerar mjölkkörtlarna och mjölkar henne :P Goda nyheter. Har mjölk i ett juver idag. Hoppas att det går att få igång det helt.
Om jag får igång mjölken tillräkligt för att hon ska kunna dia dem med hjälp av stödutfodrning. Är du villig att komma hit med dem då? Bor utanför hedemora i Dalarna.