Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1536 ggr
Elshira
0

Lämna ungkatter ensama

Min pojkvän kommer att ta hand om två av våra kattungar då han flyttar till sin nya lägenhet. Kattungarna kommer då han flyttar in att vara ca 13-14 veckor gamla. De är vana att vara inne (är endast inne just nu bortsett från några rastningar ute) och är rumsrena osv.

Men hur länge kan kattungar i denna ålder vara utan vårat sällskap? Båda missarna är väldigt sävliga av sig och sover mest, och de kommer som sagt ha varandra. Inredning är något ni inte behöver ha med i beräkningarna!

Vid vilken ålder anser ni att de skulle kunna klara av något dygns ensam tid? Givetvis förutsatt att de känner sig hemma och är trygga där de bor, samt att mat och vatten är säkrat (flera vattenskålar osv ifall de välter ut) =)

Hakuna matata!

MonicaLagerquist
0

Vet inte om du skrivit fel men jag vet ju inte om jag tycker att en katt är kattunge om den äe 13-14 månader.

Enligt lag så ska katter ha tillsyn minst 2 gånger per dygn så det är den längsta tiden man kan lämna dem ensamma.

Stolt ägare till tre La permer

essut50
0

Varför ska katterna vara ensamma hemma?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[Norrbysa]
0

Jag brukar tycka att 24 timmar i sträck kan vara ok någon gång för 2 katter att vara ensamma. De har ju varandra. Men det bör inte ske ofta.

Jourhemmet
0

Det tycker jag låter alldeles för länge. Skulle aldrig i livet lämna mina kissar 24 timmar Rynkar på näsan

essut50
0

Inte jag heller, skulle inte våga det utan tillsyn.

Elshira
0

Oj då jag mende givetvis veckor inte månader!

I första hand tänkte vi mest på dagtid (hur länge de kunde lämnas utan tillsyn) som det är "ok" att åka till jobbet och givetvis vara hemma övrig tid eller inte. I annat fall får de stanna här tills de blir äldre och klarar det.

Det andra var mest en "utifall att" man ska bort, men då är det nog smidigare att de får komma hit och bo här om han ska sova borta någon gång =)

Hakuna matata!

essut50
0

Dom kan vara hemma ensamma när han jobbar, det är inga problem. Tänkte mest om ni skulle lämna dom ensamma under natten eller så..