1 till katt?
Nu är det så här att min moster har en vän som tillsammans med sin kille skaffade en kattunge, nu har paret gjort slut och flyttat isär, och ingen vill ha kattungen. Så min moster frågade mig om jag ville ha en till katt, den heter Klas och är 4 månader.
Jag har redan katter, 2 kattpojkar på 2 år & 5 månader. Och vet inte riktigt hur det skulle funka med en till katt.
Plats, tid och pengar finns för en till katt, och jag förstår att ingen kan förutspå hur dessa tre katter skulle funka tillsammans, men någon som kanske har egna erfarenheter av just 3 kattpojkar tillsammans.
Kan tillägga att den äldasta katten är kastrerad och den yngasta ska kastreras inom snar framtid. Och OM jag skulle ta den här katten också skulle den självklart kastreras den med.
Så vad tror ni?
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Jag tror absolut at det kan funka bra!
Av egna erfarenheter så kan det bli mycket fräs och klagomål på familjen över vad man släpat hem, men efter några veckor brukar det gå bra och de blir kompisar.
Det är heller inte ovanligt att en ny katt blir väldigt välkomnad av ens katter.
Att din 2-åring är kastrerad och din 5-månaderspojk är så ung gör att förutsättningarna för att det ska gå bra är rättså höga.
Lycka till :)
Jag har tre kastratkillar här hemma och det funkar alldeles utmärkt!! :)
Katter är väl "könlösa" tills dom börjar bli könsmogna.

jag tror det kommer gå bra =) det kostar faktiskt inte så mycket mer med 3 katter än 2 har jag märkt.. Jag har inte 3 hanar utan 2 hanar o en hona o det går bra.. det kommer ju säkert bli en massa jamade o bråkande i början..
det e ju ett plus att dina katter e så pass unga för det gör det nog lättare att samanföra dem =)
lycka till =)