Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3540 ggr
Linus-the-bunny
0

Kurrar när han andas

Hej

När min katt andas låter det som att han kurrar är det verkligen normalt? Han är för övrigt ganska pigg och glad men väldigt lat.

Cathy
0

Hur gammal är din katt? Det är väldigt svårt att ge svar på din fråga. En katts kurrande kan både vara att den myser men också att den tröstar och lugnar sig själv. Tänker på min Simba, han gör också så. är med pigg och väldigt lat. Leker nästan aldrig. bara med reklamen. hehe. Han snarkar med. Gör din det med? Är din katt kraftig? Verkar den har svårt med andningen för övrigt? Är det inte något av det så tror jag inte det är någon fara. Vill du så ring och kolla med en veterinär.

Linus-the-bunny
0

han har blöt nos och ja han är kraftig det är en hittekatt som vi ska behålla /om ingen hör av sig.  men ska ta han  till vetten. Men du jag har en fråga - när min katt har ätit klart ser det ut som att han ska spy men gör det inte vad kan det ber o på ?

katterna
0

E det bara när han ätit upp?? Är han avmaskad? Annars kan det vara mask som åker upp och ner i halsen. Äter han väldigt snabbt? Annars kan det ju kanske vara det att han äter för snabbt och magen inte hinner med.

Jourhemmet
0

Om han gått ute måste han avmaskas. Milbemax är en sort som är bra. En pytteliten tablett som man bara ska ge en dag.

Linus-the-bunny
0

#3 han äter väldigt fort

#4 han har ju varit ute väldigt mycket då han var hemlös.. Men han är gansk tjock så jag tror inte han har mask. :)

katterna
0

Har han varit hemlös så har han säkert mask om han inte blivit avmaskad sen han kom in. Och magarna kan bli stora på katter när dem har mask, dem blir uppsvullna om magarna. Så avmaska honom två, tre gånger så all mask försvinner.

Linus-the-bunny
0

jaha okej. vet du vilken medel som är bäst?

Jourhemmet
0

Jag skrev det till dig igår. Milbemax

Linus-the-bunny
0

#8 oj jag glömde :)

Jourhemmet
0

Helt ok Flört

Linus-the-bunny
0

Tänkte på en grej :/ igår så låg han på mattan och "kurrade" sen när jag lät honom vara så vips slutade det att kurra. ska gå till vet imorrn ;D

IceJossan
0

Ehm, det låter som om det är att han spinner bara! Vissa spinner väldigt högt, andra så tyst att man knappt hör. Känn på strupen, den vibrerar om han spinner. Man kan få leta lite innan man hittar ett ställe man känner det på.