Kattmat utan spannmål och grönsaker?
Hoppas jag inte blir för jobbig nu 
Men kattmatsvärlden är ju en djungel..
Bra mat utan spannmål och grönsaker, vart hittar man sånt?
Har just nu purina pro plan, är den ok?
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

På en vanlig mataffär finns det bra kattmat utan spannmål och grönsaker.Mina katter äter Mjaublötmat.Nu har jag iof börjat handla det på Granngården men maten finns även på vår mataffär.Enligt mig så finns det i princip inget torrfoder som är bra.
Stolt ägare till tre La permer
Nja, innehåller inte den ganska mycket spannmål? Vill du inte ha spannmål och grönsaker så satsa på mjukmat, Mjau el Bozita, eller om du vill prova BARF. Det är mitt tips. Vill man inte ha spannmål eller grönsaker så finns det inget torrfoder att tillgå.
#2 Stämmer inte, nu finns Ziwi Peak som är ett helt spannmålsfritt torrfoder! :-)
Vänliga hälsningar
Cindy
Kanske skulle nämnt att det är torrfoder jag vill ha också.. 
Ziwi Peak fanns ju bara att beställa i 400g påsar, och svindyrt!
#3 Ja, okej. Zivi peak finns som inte bara är spannmålsfritt utan även utan grönsaker. Det kanske är ett bra foder då. Vet dock inte hur det ser ut på magnesiumsidan och annat. Men visst, det är spannmål- och grönsaksfritt som TS sökte.
#4 Zivi peak får du köpa då. Varför inte blötfoder??

N
Vidhåller fortfarade att det inte finns något bra torrfoder eftersom att det saknas vatten i torrfoder.
Nu vill jag inte gå in på en lång diskussion på blöt vs torrfoder, men kan ta det enkelt o säga att jag vill kunna lägga upp hela dagsransonen mat och veta att den inte blir dålig efter några timmar
#7 Håller absolut med dig. Sedan är ju torrfoder inte heller naturligt, utan enbart skapat för att det ska bli enkelt och bekvämt för människan att utfodra sina katter. De som inte vill ge blötfoder har ju ofta bekvämligheten som skäl till det…och självklart håller jag med, torrfoder är bekvämt om man nu ska vara självisk. MEN många människor är ju rätt bekväma när det gäller sin egen mat också, så vi är ju även "själviska" när det gäller vår egen kost många gånger.
#8 Varför? Du kan ju ge halva på morgonen och halva på kvällen, det spelar väl ingen roll?
Nu tänker jag inte sitta och ta massa snack om att det är för min egen bekvämlighet för alla väljer vi olika om vad vi ger våra katter för sorts mat så det här tänker jag inte diskutera för det handlar inte tråden om!

Man kan väl t.ex torka kött. Lövbiff man torkar i ugnen är nog lika mycket godis för kissen som för mig
Helfoder är det ju inte, snarare godis, men kan såklart ligga framme utan problem.
Medarbeterare på Kost
Och som vanligt när någon vill ha råd om torrfoder på denna sajt så kapas tråden av anti-torrfoder-prat.
Som jag sagt förr, varför kan ni inte respektera trådskaparen och starta egna trådar?
#5 Ja det är dyrt per kilo, ingredienserna är nästan bara rena animalier, och mycket lufttorkat kött, och då blir det dyrare än foder med spannmål/grönsaker. Det är en av anledningarna till att det hittills inte funnits torrfoder som detta.
Men som med alla foder med högt köttinnehåll är det drygt.
Vad gäller magnesiumhalten har jag bett importören att ta fram siffror, så det kommer snart.
Vänliga hälsningar
Cindy
#12. TACK!
Ja men jag tänkte det finns inte större påsar att köpa, med några kilo åtminstone?

Var i TS första inlägg står att det är ett torrfoder hon vill ha?
Hon frågar efter ett foder utan spannmål och grönsaker eller hur?Och det tolkar jag som att hon är ute efter ett foder utan spannmål eller?
#14, la till väldigt snabbt sen att det var torrfoder jag ville ha och då blev det gnäll.
Mjau är populärt bland anti-spannmål och grönsaks-kattägare (om ni förstår vad jag menar
), men finns det torrfoder?
Har inte läst igenom kommentarerna men kommentar nr #14 så förstår jag att du vill ha förslag på torrfoder utan spannmål och grönsaker? Eller är jag ute och cyklar? 
Om det nu finns Mjau torrfoder så kan du satsa på det.. eller Bozita, har aldrig testat den men den verkar också bra. 
#13 Det ska finnas större säckar någonstans, men minns inte vad det var för sida. Finns dock en några dagar gammal tråd om Ziwi peak, där står det vart man kan köpa. Det är det enda torrfoder som är spannmålsfritt som verkar okej. Men då vet vi inte alla viktiga värden ännu. Annars kan du ju göra ditt eget torrfoder, blir säkert billigare :)
#16 Varken Mjau eller Bozita är utan spannmål.
#17, ska kolla in den tråden!:)
IAMS, hur är det med den maten?
#19 En hel del spannmål.