Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2984 ggr
Linus-the-bunny
0

Hjälp Loppor överallt!!

Hej

Ni minns kanske att jag hade skrivit om "min" hittekatt?

Idag upptäckte jag något som var liten Ungefär som lusnymfer klättra på min kind väg mot huvudet efter att jag hade pussat min katts huvud. jag tog tag i "insekten" men den hoppade i väg jag kände mig totalt ÄCKLAD! så jag gick och duschade Nu när jag flyttade på Hittekatten så låg det en insekt (samma sort) klättrande jag tog tag i den men den hoppade ner på golvet. jag såg den och skyndade mig att hämta en genomskinlig plastkork jag lade den på loppan och den hoppade runtrunt och försökte "hoppa ut"  nu känns det som det kliar överallt så äcklad är jag! vad ska jag göra?! tacksam för svar

tuska
0

Det finns många typer av loppor bitas kan dom, det behöver inte vara en kattloppa som förökar sej på katten, det kan vara fågelloppa ekorrloppa jordloppa. Tala med apoteket för behanling av din kisse. Det som behövs kan vara en droppe i nacken, sen att städa lite extra där katten har sin sovplats.

Jourhemmet
0

Frontline vet finns på apotekt och är mot loppor. Du lär få behandla alla katter i hushållet.

AgnetaB
0

jag har haft katter som fick gå ut o en dag så hoppade det omkring på magen på den ena, usch.

Jag la på frontline på bägge i nacken o städade/tvättade ordentligt så det ej fanns några kvar någonstans. De kom aldrig tillbaka iaf.

Linus-the-bunny
0

jag har varit i apoteket idag och köpt frontline. Jag ska lägga på det ikväll. Jag har också luskammat honom på svansen och då fastnade massor av ägg.

Jourhemmet
0

Du måste behandla de andra katterna också.

Linus-the-bunny
0

joo det har jag gjort!

Tack så mycket jourhemmet för din hjälp jag har lärt mig mycket som nybliven kattägare du är så duktig jag vill bli som dig! Glad

Jourhemmet
0

Bugar och bockar. Så klart jag vill hjälpa kissemissarna Skrattande