Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1823 ggr
Busangardens
0

Rinnigt öga årstidsrellaterat

Vad kan det vara om en innekatt får ett rinnigt öga när första snön och kylan anländer? Det är genomskinlig gägga och lite blöt vätska det rör sig om och enbart på ena ögat (högra) det andra rinner aldrig. Samt att det ögat är irriterat då det är rött runt om och katten kisar med det ögat.

Ingen kan sätta kläm på vad det kan vara specielt inte eftersom det enbart dyker upp vid början av vinterårstiden och enbart håller i sig ett par dagar för att sedan försvinna och ögat är tillbaka tilld et normala.

Kan ni sätta kläm på vad det kan vara?

Katten värkar inte lida av det, äter normalt, dricker normalt, busar, går på låda och är lika pigg som alltid. Ingen feber eller något annat sjukdomsrellaterat symptom finns heller.

Busangardens
0

Ingen som har en susning?

Mandusius
0

Det låter ju som någon allergi men mot vad :S

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

tuska
0

Det va knepigt när det är så bestämd tid på året,samt att irritationen håller i sej bara någon dag.

Den frågan bör nog en duktig veterinär svara dej på.

Jag tror det finns hjälp för din kisse de där dagarna som tycks vara besvärliga, kanske med någon mjukgörande ögondroppe.

Hawknestgrove
0

ja är det övergående, så behöver du inte bry dig. Vi hade så på Arne och han sövdes två ggr och rensade tårkalanaler både uppifrån och nerifrån inget hjälpte. Det var helt enkelt bara ett kosmetiskt problem som precis som här gick över efter några dagar. Det kan  ju vara så, att kissen sätter sig i drag just vid detta tillfälle och årstid.. Då kan ju även vi människor få ögonproblem.Kamomillte att badda med är ju snällt och ofarligt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Busangardens
0

Idag har det totalt försvunnit. Förvånad
Jag rengjorde ögat noggrant i dag och nu på morgonen var det tillbaka som vanligt. Ja är van vid att det ska hålla i sig lite längre än 24 timmar men det är borta nu. Obestämd

Kan inte sätta kläm på vad det är och när jag frågat veterinär så fattar de inte heller specielt inte när det är årtidsrellaterat.Obestämd

Hawknestgrove
0

nä, gör inte större affär av det än vad som behövs…. Jag la ner det på Arne sen och Ok, han har lite rinnigt öga i få perioder, men han lider inte av det. Så då får han ha det.

Hawknestgrove
0

nä, gör inte större affär av det än vad som behövs…. Jag la ner det på Arne sen och Ok, han har lite rinnigt öga i få perioder, men han lider inte av det. Så då får han ha det.

Busangardens
0

Nej men man blir orolig och ännu mer när man inte kan sätta kläm på vad det beror på.

Hawknestgrove
0

kunde inte jag heller. Men när veten  till slut sa efter två sövningar och nästan 2000 kr, att jag skulle sluta oroa mig så tog jag det lugnt. OCh det är 5 år sen.