Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1841 ggr
Busangardens
0

Räddar hemlösa men avlar

Det finns en person som hela sitt liv nästan räddat katter, tagit in hemlösa, lämnat dem till katthem osv. Hon pratar 24 timmar om dygnet om hur katter utan hem far illa, om hur många hemlösa det finns, om hur många huskatter som letar nya hem osv. Hon har öppnat sitt hem till katter som far illa och katter som inte har någonstanns att ta vägen i många år.

Men så till chocken. Nu har hennes ena katthona, huskatt, hittekatt, okastrerad, fått en kull på tre kattungar med hennes ena okastrerade hane. Alla hennes katter är utekatter.

Hon går just nu och glädjer sig över kullen och säger hur söta dem är och tydligen vad jag nu fått veta är detta inte hennes första kull heller på huskatter.

Jag blev så lack på henne att jag skicka iväg en kopia på denna artikel men jag förväntar mig inget vättigt svar.

Här är alltså en människa som litterärt ger sitt liv till att hitta hemlösingar nya hem, hon hjälper även katthem att annonsera ut katter som söker jourhem eller permanenta hem. Men så går hon och skaffar kull på sin egen huskatt.

Jag höll på att tappa hakan när jag såg bilderna på hennes nya kattungar och hon anser att det inte är mer än rätt att låta katter ge kull efter kull. "Kattens natur" har man fått höra ett par gånger.

Jag blir så…
Förlåt men jag var tvungen att skriva av mig.

[Sniff]
0

Det verkar ju lite konstigt. Jag förstår verkligen att du blir upprörd, det är ju helt sjukt att hon gör så om hon verkligen bryr sig… Usch vad tråkigt:/

essut50
0

Usch säger jag, det som finns så många hemlösa katter överallt som hon vet om. Undrar hur hon tänker?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Busangardens
0

#2 Bra fråga. Sen klagar hon på andra som råkar få kull.

[Emma--]
0

Det låter ju en aning konstigt eftersom hon då borde vara väldigt insatt i hur dom hemlösa har det. :/

[Sniff]
0

Och om hon verkligen kämpar för katterna är väl det minsta hon kan göra är att kastrera sina egna katter. Och släpper hon ut sina okastrerade katter? Förvånad Haft kullar förut?Förvånad  Vilken människa!

Busangardens
0

#5 Precis min tanke.

noir
0

Jo, men många har pekpinnar åt andra som inte gäller för dom själva. ;D

Tänker man lite egoistiskt, vem tycker inte det är gulligt om ens katt får kattungar och förlossning gick bra, mamma katt + ungar mår toppen och allt är frid och fröjd….

[Liinda]
0

Om man tycker det är så gulligt med kattungar så kan man väl hjälpa hemlösa istället.

noir
0

Jo man tycker det. finns hemlösa kattungar också… :/

Synd att man ska vara allergisk. Tittar in på flera olika katt hem och ofta hittar jag nån kisse som jag faller för… Får ju inte köpa pga min allergi. För att jag ska kunna veta om jag tål, måst jag prova först och det är ju en stress i sig för katten + att hemmen inte vill hålla på slussa hit och dit på katterna, skulle jag tro iaf… :(

Men jag har iaf hittat en oplacerings Cornish rex som jag gav ett nytt hem eftersom hon vantrivdes i sitt förra. Sen har jag mina gammla katter som mamma och pappa tagit över då dom är utekatter som springer i skogen om dagarna och jagar möss :)

[Shaiya]
0

Visst är det inget fel att avla på katter men det är lite vad ska man säga? Dubbelmoral? Nej, men tankarna går inte ihop.

Men om det är så naturligt att få kull efter kull så bör hon ju inte ha katter alls då det inte är naturligt att katten bor under tak och väggar och äter torrfoder. Eller ens rädda hemlösa katter om det är så naturligt det ska vara då katter ska vara vilda naturligt sett Flört

Busangardens
0

#10 Håller med helt och hållet.

EddaM
0

Vad idiotiskt! Du får gärna messa mig o berätta vem det är, kanske känner till henne. Har mina aningar nämnligen.

#10: Ja dubbelmoral så det skvätter om det! Förstår inte hur man kan kämpa för att hitta hem till de hemlösa o sedan ta kull på kull med sina egna katter. Knepigt folk det finns!

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Busangardens
0

#12 Försökta skicka PM till dig men vet inte om du fick det då min dator inte är cooporativ just nu. Är nyfiken på vem du misstänker det är, jag känner till många men om hon skulle vara känd hos andra så stärker det bara min mening i det hela. Finns även mer att berätta om henne.

Gipzy
0

Jag har också en liten aning om vem det kan vara, PM:a mej gärna!

Busangardens
0

#14 Kan du skicka ett PM till mig om vad du vill veta? Min dator vill mig inte väl just nu, allt går segt eller inte alls. Obestämd

Erina
0

Detta låter ju jättekonstigt! Vet inte riktigt vad jag ska säga… Förstår inte hur vissa tänker, jag är ingen som vill peka finger, men detta låter ju helknäppt. Vissa människor saknar ju helt enkelt kunskapen i detta ämne, men dit hör ju knappast denna kvinna Obestämd. Tråkigt.