Vår kattunge bitts
Vet inte vad jag ska göra, vår kattunge (?) på 7 månader bits, ibland på skoj o ibland så det går hål i huden (har hon bara gjort 1 gång)
Hon biter bara mig, inte min sambo.
Hur ska jag tolka det? Är det lekfullhet eller allvar? ser hon mig som ett hot? är hon rädd? Växer det bort? Varför just jag?
Det är likadant, hon lyssnar när min sambo säger ifrån men inte när jag gör det, ändå är det jag som kelat med henne mest o gett henne mat o busat med henne mest.
Ser hon kanske att hon står över mig?
Fattar nada!
Sådär var det för oss med, fast min sambo som blev utsatt.
Det var jag som stog för det mesta av uppfostringen av vår katt, och sambon hade svårt att säga ifrån när hon var pytteliten , han tyckte väl hon var så söt 
Det straffade sig senare för honom, det var honom hon gav sig på och bet när hon var leksugen och kastade sig mot hans fötter osv.
Det tog ett tag men när han började säga ifrån ordentligt så gick det över till slut.. 
okej så jag får bli mer bestämd i rösten o säga ifrån ordentligt när hon bits?
Fast jag säger ifrån tycker jag, på samma sätt som min sambo (dock inte med samma mörka röst då det e omöjligt)
Bits inte alla kattungar? 
Ja säg ifrån ordentligt och putta bort katten när den bits! Sen ignorerar man den ett tag tills den förstår att den ska leka snällt :)
#3 jo klart på skoj, men bara idag har jag blivit biten över 10 gånger, sen får jag kanske en puss som förlåtelse. Men det är just det att bara jag blir biten, inte min sambo.
#4 okej ska testa det ikväll!
gör det, och ge inte upp, till slut fattar missen :)

*3 jo alla kattungar bits men det e ju skillnad på bita o bita.. zigge min yngsta bet innan på lek och inte alls hårt medans zorro hugge rejält..
mitt råd till ts är putta bort kattungen o ignorera så slutar kissen efter ett tag säg oxå högljud AJ, för du måste sätta gränsen nu när den e liten annars kan den skada dig när den blir större och biter mycket hårdare.
Katten är 7 månader och då kan man få kärleksbett, det slår lite runt i huvudet på dem när känslorna tar överthand. Hormonellt betende.
En del kan inte styra sina lustkänslor och då blir det att bita till lite hårdare än va som är menat.
Tuska: kommer det växa bort? Har blivit biten 5 gånger, bara idag. o det har varit när vi legat o myst…..
Din katt är nog inte kastrerad, det blir bättre med bitningarna efter kastrering. Kan det vara på ett speciellt ställe på kroppen som hon blir upphetsad av, ex. magen, svansroten det är ställen som kan ge överslag.
En kattunge skulle bli tillsagd av mamma katt vid ett sånt betende, kattmamman skulle med enkelhet bita ungen över strupen, du kan ta i lite i överläppen och säja bestämt nej eller ett fräsande fyyy. sen stryker du katten igen, katten kommer att protestera med att kanske bita dej igen, ställ då katten på golvet.
Kattungar brukar vara hårt fostrade av kattmamman redan vid 12 veckor, så jag tror det är hormoner som spökar om du nu inte har lekt mycket med dina händer och katten tidigare fått tugga på dej. Ha alltid en leksak när ni busar. En strumpa med prasslande tidningspapper som du gjort knut på ar en riktigt kul sak att låta katten brottas med.
Nej magen rör vi inte, där hugger hon hårt direkt.
Nej det kan vara att man har handen framför henne o hon biter, eller kliar på ryggen/mellan öronen/under haken sen smack,
I överläppen på katten? Jag har försökt nypa henne i örat för har hört att kattmammor gör så o sen ignorerat henne men efter nån timme va hon där igen o bet.
Vet inte om det har med det o göra men hon blev nog inte så bra behandlad på sitt förra ställe (vi tog hem henne akut för 1 vecka sen)
Hon kommer att bli bättre och kommer att lita på dej, hon har säkert fått försvara sej med att bita ifrån.
Det är ju bara en vecka hon bott hos dej och känner sej säkert väldigt kluven i sitt sätt att vara. Bry dej då inte om att göra det där nypet, ställ henne bara på golvet eller avled med brottningen med strumpan så hon får avreagera sej mot den.
okidokej :)