Kattungen i sitt nya hem
Letade efter en tråd till detta men hittade ingen.
När man fått hem kattungen hur ska man bete sig då?
Ska man umgås massor med den för att den ska känna sig hemma? Eller låta den vara i fred och bara visa kattlåda, korg och matskålar? Eller helt enkelt låta den strosa runt överallt själv?
Sedan kan dom vara sociala ena dagen och skygga nästa? Hur lång tid tar det innan de blir hemmastadda och trygga?
De är ju så rädda i början har jag hört.
Tacksam för svar :)
Köp framför allt en kattkompis till den 

Det beror helt på. Vissa kattungar är jättenyfikna och springer runt överrallt och kollar medan andra vill ta det lugnt. Du kan ju låta den upptäcka lite i taget om den är osäker. Du kan stänga till något/några rum och öppna efterhand den blir säkrare.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#1. Men man MÅSTE inte ha två katter. Du vet ju inte hur mycket ts är hemma , och vissa katter mår utmärkt ensamma.
Det är min åsikt. Det är inte för intet som katthemmen och andra kattföreningar inte säljer sina kattungar som ensamkatter. Skulle själv aldrig någonsin sälja en kattunge som ensamkatt.
#4 Jaså det säger du, här säljer i alla fall katthemmen katterna som ensamkatter, de skriver till och med ut ibland att vissa passar BÄST som ensamkatt.
Nu pratar jag om kattungar! Och här i Sthlm så är det inget katthem som säljer dom som ensamkatter!
Ja kattungar säljer de som ensamkatter här. Det skulle nog vara ännu mer hemlösa katter om ingen sålde sina som ensamkatter. Menmen du har din åsikt och jag har min!
Tvivlar starkt på att något katthem skriver ut på en kattunge att den PASSAR BÄST som ensamkatt. Var bor du?
nej jag syftade mer på djuren runt 6 månadet och uppåt skriver de ut att de passar som ensamkatter. Men de säljer fortfarande kattungar som ensamkatter. Sundsvall
Håll er till ämnet här.
Förlåt. Blir så ledsen över ensamma kattungar bara. Ska vara tyst