Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1777 ggr
jullan92
0

kissen lös i magen :(

Lillkissen är lös i magen , har varit på lådan ca 4 gånger idag och bajsat jättelöst.

Nu är det så att hon har börjat tappa sina tänder, och hon får i vanliga fall purina one , men nu verkade hon ha ont i munnen då hon inte åt det.

Så då gav jag henne lite ica burkmat som nödlösning(dessa inköptes innan jag förstog att det inte var bra för kissen), och jag undrar om det är det som det kan bero på då hon är van att få bra mat?

Tasspuls
0

Det finns Icas burkmat som är hur bra som helst. Och oavsett så är ju ingen burkmat dålig för katten, enligt mig är all burkmat bättre än torrfoder. Men visst kan diarrén bero på burkmaten om katten inte är van att äta detta. Om du tror att din katt får ont av att äta torrfoder så kan du alltid prova att bland den med 50% vatten, min katt gillar när jag gör det :)

jullan92
0

jo hon får ju alltid torrfoder, nån gång i veckan får hon en liten,liiten klick med blötmat som godis, men nu fick hon ju en hel matskål så det kanske inte var så bra..

MonicaLagerquist
0

Den lösa magen kan bero på tandömsningen också.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

jullan92
0

#3, jaså?:O Hur går det ihop?:)

MonicaLagerquist
0

Både tvåbeningar och fyrbeningar kan bli lösa i magen i samband med tandömsning.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

jullan92
0

jahaja!:) Då behöver jag kanske inte oroa mig då! Har du nån aning om hur länge hon kommer vara lös i magen?