Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 13803 ggr
davidia
0

Ragdoll/norsk skogskatt

Hej

jag ska iväg och titta på en kattunge som är en blandning mellan ragdoll/norskskogskatt.nån som har en sån blandning?blir dom långhåriga?för denna som jag ska titta på verkar inte vara ett dugg lurvig.ragdoll är en ras som jag inte kan nåt om..

Sammetskatt
0

Om du googlar kan du hitta mycket information om ragdoll. En kattunge som är blandning mellan dessa raser borde bli långhårig. Är föräldrardjuren renrasiga?

davidia
0

ja det tycker ju jag med att den borde bli.fick ett kort på mamman och alla bebisar förut men hon är korthårig….vet inte om dom är renrasiga..

Sammetskatt
1

#2 Om mamman är korthårig så är hon inte renrasig ragdoll eller norsk skogskatt, om hon inte är rakad förstås :P Kostar ungarna extra så skulle jag se till att jag fick bevis på att föräldrarna är renrasiga innan jag köpte dem.

davidia
0

jag skulle få en gratis.men tycker ändå att man ska va ärlig om man ska ge bort/sälja ett djur.jag får fråga henne imorn,men ändå sa hon att det är mest ragdollFörvånad

annzoo
0

Är mamman maskad?Skäms

Yoda
0

Tyvärr förekommer det massor av felaktigheter när det kommer till olika korsningar hit och dit. Många tror att bara för att katten är långhår så är det en Norsk skog(s)katt och andra tror att bara för att katten är lugn när man plockar upp den är det en ragdoll Tyst

Det du bör fråga dig är; vad är det du är ute efter? Är det en skogis, ragdoll eller huskatt? Är det något av de två första ska du vända dig till en seriös och registrerad uppfödare. Är det en huskatt du letar ska du se till att katten är vaccinerad (x2), kollad mot mask och chippad.

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

blondifire
0

#6 har rätt. diskussionen raser är inte ens relevant då du utan stamtavla inte kan veta säkert. det är en huskatt.se bara till att den är frisk när/om du ska ha den.

S*Winsnes Wilda

annzoo
0

Om nu föräldrar är de påstådda raserna fråga uppfödaren om de tex gjort HCM -test och kollat njurarna på dem…

davidia
0

när jag letade katt så var det inte rasen som spelade roll.

jag tycker om katten vilken ras det än är.men det var just när hon sa vilka raser det var i som jag började fundera.den är avmaskad och vaccinerad.

MonicaLagerquist
0

Den kan inte vara korthårig och maskad om den är en kosrsning mellan norsk skogkatt och ragdoll.

Stolt ägare till tre La permer

davidia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

han fick följa med hem idag=)en riktigt charmig liten pojk!!

Sammetskatt
0

Vilken cool teckning han har =)

EddaM
0

Håller med om teckningen =) Men han är långt från ragdoll och skogis då han är korthårig =) Häftiga öron har han med, Grattis till honom =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

davidia
0

väldigt stora öron har han :P,men söt är han.Astor heter han föresten:D.ja inte blir han långhårig…..men han har konstig päls,kort men det är längre hår också.

tuska
0

#14   bebis päls kallar jag det.

davidia
0

ja vet hur bebispäls ser ut=)har haft ett gäng i mitt liv:P

LaSadie
0

#14 Har själv en huskatt med en mamma som är Norsk Skogkatt, hon har inte semi päls men ändå inte kort päls utan något mellanting Skrattande