Hos veterinären
Var hos veterinären idag för vaccinering av min ena katt.
Han märkt att han haft en knöl på svansen nästan vid rumpan. Bad veterinären kolla på den och tydligen var det en fraktur som börjat läka. Men han kommer ha knölen där livet ut.
Märkligt att jag inte märkt att han brutit svansen tycker jag. :P
Men nu är han hemma och surar på mig för han tyckte inte alls om veterinären. Men han mår bra iaf :)
Föresten tyckte veterinären att min katt var stor. Han vägde tydligen 6kg nu. :P
Är det mycket? Han är inte tjock dock.

Knölen i din katts svans behöver inte vara ett svansbrott utan kan vara en knick som sitter lite längre in än vad de brukar, knickar brukar sitta längre ut på svansen, detta är ofta en ärftlig sak o jag som föder upp raskatter säljer inte kattungar som har detta till avel utan det blir trevliga kastrater. Men det har bara hänt på en kattunge som jag fött upp. Men som sagt, det är inget ovanligt. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Okej en knick? Vad innebär det? :P
veterinären sa att det var ett svansbrott. Vad jag vet så har inte hans mamma eller mormor det iaf. Och inga syskon heller.
Han har lite ont men dom sa att det skulle bli bättre så. :)

En knick är en liten sklettförändring, som en liten kula känns det. Och ingen av föräldrarna behöver ha det utan att det kan komma längre från. Men det kan ju vara så att han kanske klämt svansen i nån dörr eller så med, svårt att veta ibland.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Okej. Ah jag förstår.
Hans "kula" är rätt stor och inte helt rund eller så. Sitter som ett band runt en av kotorna längst in med typ.
Ja jag vet inte vad han har gjort. Jag har inte klämt han i någon dörr. Vet dock att han brukar vara ganska vild när han är ute och kaxig. Så nåt har han gjort iaf :P

#1 Är han inte tjock så behöver han inte banta! Vissa katter är väldigt tunga pga mycket muskler och tungt skelett.
Jag kan jämföra med två katter på ett katthem: Båda är lika stora till storleken, men har olika kroppsbyggnader. Den ena är mullig/småtjock, men den andra är rätt slank. Den andra väger dock mycket mer, man får en chock när man lyfter henne! Det känns som 1/2kg mer, men hon är som sagt lagom slank! Hon har nog bara mycket muskler och tungt skelett :)
Är det en str grabb du har?
Ja han är rätt stor. Han ser väldigt slank ut och så där. Men han är nog väldigt muskelös och kraftig. Nu är han kastrerad sen en månad tillbaka men han hade inte gått upp nåt än.
Till skillnad från hans mamma och syster som är rätt små och nätta och väger typ inget. :P