Busar men fräser och slåss
Tjejen här hemma leker ibland med någon av de andra katterna. Saken är den att hon jagar och låter sig jagas men om en katt kommer för nära henne när hon blir jagad vänder hon sig om, fräser och slår med tassen mot katten, detta gör hon mot vilken katt som helst.
När det kommer till vår äldsta kisse så är hon på honom ganska mycket. Går han bara förbi henne kan hon bli skit sur och drämma till han med klorna, två gånger har hon fått med sig päls på klorna från honom på detta vis. Ligger han bara och sover kan hon gå fram till honom och börja drämma till honom. Sitter de i samma fönster kan hon utan vidare vända sig mot honom och drämma till honom men då slår han även tillbaka vilket får henne att backa Trots detta kan hon ändå leka med honom men också då på ovanstående vis samt sova bredvid honom.
Varför håller hon på så här?
Hon försöket visa att det är hon som bestämmer. :-)
#1 Är det så enkelt.
Hon gör det dock varje dag och så snart hon känner för det. Men man har väll märkt att det är hon som bestämmer då hon är först vid matskålen, först att kela på morgonen när man vaknar, först att hälsa när man kommer hem från jobbet o.dyl.
Det var kul att läsa ditt inlägg för jag kände igen dessa situationer när jag hade stödhemskattungar. Dem var då tre kattungar och så hade jag mina tre katter. Och den ena kattungen var precis som den du skriver om som smäller till dem andra katterna. Hon kunde bli såå förbannad på dem andra utan anledning och ibland var hon hur go som helst och sov tillsammans med dem andra och ibland när dem lekte och jaga varandra så kunde hon bli förbannad ibland mitt i leken. Det var verkligen på hennes villkor. En riktig liten tuffing var denna kattungen och fick därav namnet tuffing.
#3 Ok. Ja här hemma är hon helt klart "The Queen".

Mina "tanter" (kastrerade honor) gillar inte att busa så mycket men när de gör det så är det jage som gäller, försöker nån av de andra att brottas ja då låter det som värsta salgsmålet. Så de tjejerna gillar inte att brottas. Min fertila hona och ledar hona hon är polisen, så är tex min unge hane på o försöker att brottas med en av tanterna o det morras så kommer honan och slår till dem! Inget bråk här inte! =) Riktigt kul att se hur de har sin rangordning och de är ju för fina när de busar. Nyaste leken för de vuxna är fånga kattungen, då fångar de en kattunge o lägger ner den o tvångstvättar den, sedan får den springa iväg o sedan jagas det innan den tas igen o får ännu en tvätt…haha för roliga =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Nu börjar hon gå lite väl långt. Så snart han går förbi henne så sätter hon klorna i honom, är han på samma ställning som henne så tar hon klorna och slår mot honom och hon har gått mot ögonen en gång. Han vill leka med henne men hon drämmer bara till honom ifall han försöker och alltid med klorna ute samt att hon morrar, blir gigantisk och fräser på honom. Han behöver inte äns göra något det räker med att han går förbi, sitter i samma fönster som hon och tittar ut, bara sitter på golvet och tittar, sniffar henne i baken osv hon flyger på honom ändå. Enda gången hon inte klöser mot honom är när de båda äter samtidigt och bredvid varandra, då fungerar det utmärkt.
Hon tål heller inte att han leker med den andra katten då flyger hon på honom, hon tål heller inte att han springer och busar med råttor, bollar eller dyligt då flyger hon på honom. Det är nästan som att hon försöker uppfostra honom men han är ju betydligt mycket äldre än vad hon är.
Ska det vara så här mellan dem?