Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2983 ggr
Sammetskatt
0

Kan vi vara kattvakt åt varandra?

Jag inspirerades av en annan tråd angående att ha svårt att hitta kattvakt och kände igen mig själv.

Jag kom då att tänka på att här på forumet finns ju en massa kattälskare som säkert skulle kunna ställa upp för varandra. Antingen att man kan "byta tjänster" eller att man kan göra det mot en liten ersättning för att hjälpa varandra.

Kanske kunde vi skriva någon form av "hjälp erbjudes" lista med våra namn, alias och var vi bor så kanske det skulle lösa situationen för många här. Vad tror ni?

[Norrbysa]
0

Jovisst. Men jag tror vi bor på väldigt skilda platser i landet. Men det kan vara intressant o se om det fungerar. Kanske ska startas en tråd där man kan erbjuda och söka kattvakt?

blondifire
0

finns en liknande tråd på katter.nu vet dock inte hur/om den funkar..

S*Winsnes Wilda

Sammetskatt
0

Man kan ju försöka. Om man gör en lista med dem som erbjuder och vart de bor så kan man ju kontakta just dem som bor nära.

[Norrbysa]
0

Såg att det fanns en sådan tråd på djurhem här på iFokus. Men det gäller alla möjliga djur.

hairballs
0

Tycker det är en bra ide och skulle själv kunna ställa upp som kattvakt även om jag inte har ett behov själv. Jag har turen att ha en mamma som älskar mina djur lika mycket som jag gör och gärna kommer hit och bor med dom om vi måste åka bort. Kan man inte göra listor efter län och folk fylla i dom om man är villig att hjälpa till?

Sammetskatt
0

#5 Ja, precis så jag tänkte :) Skulle vara toppen för mig och säkert många fler.

Busangardens
0

Låter som en intressant idé och den skulle säkert fungera på vissa fronter men inte alla känner varandra på i fokus och man lämnar inte sina katter till en vilt främmande människa, inte jag i alla fall. Men idén är god.

Sammetskatt
0

#7 Men om man exempelvis skriver upp sitt namn, alias och vart man bor på en lista, då kan ju den intresserade ta kontakt och lära känna personen :)

Anmaja
0

Bra idé.

Jag börjar med att säga att jag bor i Kalmar och kan både behöva och även ställa upp som kattvakt. Jag bor centralt i stan och har ingen bil så chansen att nån finns här som skulle kunna passa är nog liten…

Naturligtvis vill man inte lämna sin katt till nån okänd, men detta förutsätter ju att man träffas några gånger och kollar upp varann.

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Sammetskatt
0

#9 Ja, precis. Behöver man kattvakt så tar man ju kontakt :)

Har också läst här att folk ibland sätter upp lappar på affärer och söker hjälp och de människorna känner man ju inte heller.

Anmaja
0
# 10 Ja visst, jag måste ju veta vem jag lämnar katten till och jag vill ju även veta vems katt jag ska passa.

Glad

Varför blev det fetstil och så stort…

Det går inte att ändra, konstigt…

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

zoolatri
0

Jag kommer behöva en kattvakt ibland, men jag vill att katterna ska vara hemma och att någon kommer hit och ser till dom:) Självklart handlar det om tjänster och gentjänster!

Jag bor i Alingsås.