Vad är det han säger med sitt jamande?
Jag har en fråga angående min husis Ansgar. Ansgar är en ettårig kastrerad innekatt som ofta får komma ut och gå i sele, och det trivs han med.
Iallafall; vi bor i Västerås, men på helgerna brukar vi vara hos min pojkvän i Stockholm, där även Ansgar har bott permanent i ett halvår innan. Och när vi är här så brukar han gå in i badrummet och jama jättemycket, alltså verkligen mycket. Jag vet inte alls varför han gör såhär men jag blir ganska stressad av det eftersom jag tror att han klagar, så jag har försökt att göra allting för att få honom att sluta jama, t.ex. leka, prata med honom, gå in till honom på toan (men då springer han bara ut därifrån), ignorera honom, men han fortsätter bara att jama. Och han gör det BARA på toaletten hos min pojkvän, och har alltid gjort det även när vi bodde här permanent.
Jag har lagt upp detta klippet på Ansgar blogg för ett halvår sedan kanske, och då var det just några som kommenterade att han klagade -> http://www.youtube.com/watch?v=QoVAye2ToZY
Så vad tror ni? Klagar han, pratar han eller vad gör han egentligen (min pojkvän tror att han gillar att sitta därinne och hära sin egen röst, då det är lite eko i badrummet)? Hur ska jag "hantera" detta? Klagar han? Haha förlåt för så många frågor men vill så gärne veta! 
Jag tror att det bara är en vana. Bara något han fått för sig. Precis som mina katter alltid jamar när jag är i köket. :-)
Min katt brukar göra så där då hon vill att jag ska sätta igång vattenkranen åt henne. Hon hoppar då ner i badkaret. Så jag tycker det låter som att han vill er något, testa öppna kranen lite å se vad han gör 
Han kanske bara vill ha uppmärksamhet?

# ja men det ger jag honom och han fortsätter jama ändå så jag vet inte riktigt… 
Till den kissen skulle jag skaffa en kompis

Zorro håller oxå på att prata o jama här hemma hela tiden typ särskilt när han hoppar upp i sängen till mig.. Vissa katter e ju mer pratiga än andra. mina andra 2 säger knappt nåt så zorro pratar för dem oxå.. han kanske tycker det e kul att det ekar lite i badrummet och eftersom ni reagerar på det så fortsätter han ju..försök att ignorera han så kanske han inte tycker det e så kul. Jag ignorerar zorro lite då o då o då slutar han jama.. han håller ju på längre om jag pratar med honom..
Mina löp honkatter gapar enormt i badrummet, det ekar där och de gillar att höras och synas den tiden.
Båda våra katter pratar om allt och ingenting. Flickan har väl oftast en mening med sitt prat men pojken han babblar på hela tiden. Ibland skulle man vilja be honom vara tyst…

Hehe jag läste en rätt rolig berättelse nånstans om en löphona som tog sig in i ventilationsutrymmena i ett hyreshus, där hon sjöng som en hel kör för där ekade det ju så bra :D
Haha. Nån mer som läst den??? Kommer inte ihåg vart det var :/

Ja men då kanske han bara gillar att vara där inne där det ekar då
ska försöka att ignorera honom nästa gång han gör så!
Och #5, jag vet inte om jag kan ha en katt till då jag för det första bor på en liten yta (24kvm). Med Ansgar går det bra, han trivs med att bo litet men inte alla katter som gör det, och för det andra att jag inte har sådär himla mycket pengar då jag är student så vet inte om jag skulle ha råd med en till katt just nu!