Behöver råd med min kattmamma
Hejsan !
För två veckor sen fick min kisse Lilli 4 kattungar. Det blev ganska dramatiskt eftersom det var hennes första kull och den fick tas ut med kejsarsnitt. Den andra ungen var för stor att krysta ut för henne och hon har repat sig bra och tagit hand om sina kattungar till det allra bästa.
I början hade hon kattungarna nere på golvet i mitt klädskåp, det funka bra till en tid, men för en vecka sen flytta hon upp dem högst upp i mitt klädskåp, ca 1 meter upp. Nu snart börjar ju kattungarna gå mer och mer och söka sig runt i klädskåpet, och risken är ju stor att de faller ner i golvet och dör när Lilli inte är där och sköter dem. Jag pröva flytta ner dem på golvet idag, men efter 20 minuter var alla kattungarna upp där högst uppe igen.
Klädskåpet är ett sådant så det sitter samman i en hel dörr, så det går inte att stänga av det dit högst upp.
Snälla ge mig råd hur jag ska göra för att få henne att ha dem på golvnivå.
/ Sabina

Jag skulle erbjuda honan ett par olika ställen att ha ungrana på och blockera hyllan dit hon vill ha dem.Ställ en papplåda eller fyll upp hyllan med något annat.
Stolt ägare till tre La permer