Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1642 ggr
[Aquelegia]
0

Bortsprungen Töreboda 10/11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kännetecken: ETT långt vitt morrhår på från hans håll sett höger sida. Annars helsvart med skimmer av grått och brunt ibland.

Ras: Perser/bondkattblandning tas jämt för en liten norskskogskatt då han har långa hårstrån vid öronen som påminner om norska skogskatters "toffsar"

Namn: Tuffs, lyssnar på väldigt gälla toner. Lyssnar när jag och min sambo ropar på honom men svårt för andra men testa gärna.

Han borde fortfarande LUKTA katt/hund mjällschampoo då lukten var väldigt tydlig fortfarande när jag lämnade av honom på mors gård (han känner igen sig där då han bott där mestadelen av sitt liv)

Han hörs väldigt tydligt pratar som perser, mycket mörkt jamande emellanåt. Jamar tydligt och väldigt ofta,pratar gärna men är avaktande mot främlingar.

Ring mig så fort ni tror att ni hör något eller fyra iväg ett sms: 0738169139 Även om någon hittar han vid vägkanten jag måste veta vad som hänt med honom detta är FJÄRDE katten som spårlöst försvinner för oss !!!

tuska
0

4:e katten inom samma bostadsområde ?   På hur lång tid ?

Låter lite oroväckande

[Aquelegia]
0

under 10års tid iofs men tycker ändå att det är lite väl många? Fattar fortfarande inte riktigt att han är borta. Skräms inför morgondagen om vi inte hittar honom hos grannarna. Skördetröskarn har varit ute och farit på åkern bredvid. Han brukar förvarna en dag innan så vi kan hålla katterna inne men inte i år :/ Har sett program om djur och skördetröskare usch. Juste glömde skriva att han fyller 7år på sen hösten så han borde känna till sina hemtrakter väldigt väl. Har lämnat han hos mor periodvis när han tröttnat på lägenhetsboendet och det har fungerat utmärkt.

Hawknestgrove
0

sätt en efterlysning inne på Kattpolisen i fokus.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Aquelegia]
0

missen är återfunnen han ville bara inte lyssna till min mammas och systers röster ^^ hann knappt komma till gården innan han hoppade fram och ville inte flytta sig ur min famn :) jag tror visst han saknade mig !

Hawknestgrove
0

underbart…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....