Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1866 ggr
Cathy
0

min lilla morrande kattdam

har en liten fråga om någon känner igen sig eller varit med om detta innan. jag har två katter som nästan alltid varit goa kompisar. men idag har hon morrat så fort han visat sig eller kommit för nära. inte flygit på honom men morrat och väst. är det att hon bara har en dålig dag, eller markerar lite revir. eller vad?

tuska
0

Hona och hane är dom kastrerade ?  Om inte, så har du med stor sannolikhet där problemet ligger.   Det låter som din hona inte får vara ifred för en hormonstin hane.

Cathy
0

jo men du, han är kastrerad sedan långt tillbaka. och han är inte på henne alls på det viset. det räcker att han kommer inom synhåll så morrar hon.. han har inte gjort henne något alls.

Cathy
0

men nu ligger de och vilar ca en halvmeter från varandra utan problem.

tuska
0

Ja då ska hon till och löpa då, för då blir dom jättekonstiga innan   Jag tror det är hormonellt från hennes sida

Cathy
0

och hon är steriliserad och löper inte längre. men instinkten kanske sitter i ändå. vem vet?

tuska
0

Va kan det då bero på dåObestämd   Hon är flickan som vill vara överlägsen hanen och bestämma lite över honom.   Jag tror inte det är så allvarligt eftersom de kan sova tillsammans.   Det enda sättet dom kan visa sin irritation på är att fräsa och morra. Hoppas hon mår bra förövrigt.

Cathy
0

ja det är nog det sista alternativet som stämmer bäst. hon vill gärna bossa lite tror jag. hon brukar morra åt grannarna. men de tar inte så stor notice om henne. funkar bättre med Simba. hehe stackarn. nä det är nog ingen fara. är nog deras matte som är lite skraj sen deras riktigt allvarliga bråk för ett par år sedan. sitter nog i .

Cazzos
0

Testa att leka tillsammans med dem lite då och då, och utfodra lite godis till båda två när de är bredvid varandra eller när båda kommer fram till dig så kanske de märker att det inte var så farligt att vara nära varandra Skrattande

IceJossan
0

Ja som #8 skrev, gör deras samvaro till något positivt! Bjud på godsaker, busa och kela - de ska tycka att det är riktigt bra att umgås med varandra.

[Thiah]
0

Här hemma morras det både åt kattkompis och matte om Lucifer har sin "speciella" leksak (han byter speciell leksak då och då…)…

Cathy
0

Det har fixat sig med morrandet. hon hade väl bara några dåliga dagar. eller ville som sagt markera sin ställning lite. Nu är ligger de och myser tillsammans och hon tvättar honom som sin lilla kattunge igen. Trots att han nuförtiden är dubbelt så stor som henne. Glad