Kissande katt
God kväll!
Jag börjar bli lite tokig på våra katter här hemma.
Någon kissar inne. En har bajs som luktar OTROLIGT dåligt ( har inte alltid gjort, utan uppstod i eftermiddags)
Men tillbaka till kisset. Någon av dem kissar inne. Vi vet inte med säkerhet vem det är, men kattungen (Tetris 15 veckor) har varit och kraffsat och försökt gräva ner kisset. Så vi misstänker honom.
Triss som är kattmamma till Tetris luktar otroligt mycket bajs som sagt, och så fort hon har varit på lådan sprids en fruktansvärd doft i lägenheten. De käkar foder från Hills, och har gjort det ett bra tag, bytte från RC för ca 3 veckor sen.
Men jag funderar på om det kan vara så att det är Triss (mammakatt) som står för allt kissande osv? Att hon inte är helt nöjd med att ha kvar bebis hemma? Samtidigt så är hon inte elak mot honom, utan leker och sover med honom.
Någon som har en eller flera funderingar?
Triss är även kastrerad.
Hälsningar Astrid :)

Jag tror inte att det är den lille som kissar inne utan honan. Många fertila honor märker revir precis som hanar. Kastrera henne så går det över. Den lille försöker bara krafsa över det. Så tror jag att det ligger till.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Som jag skrev längst ner i inlägget så är hon kastrerad :)

Aha det missade jag. Kanske kan feliway hjälpa. Det släpper ut lugnande hormoner. Annars kan du ju hitta en veterinär som kastrerar tidigt o kan kastrera hanen.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Han är ju 3 månader o 1 vecka ca. Inte för tidigt?
men tror du att det ligger i att han inte är kastrerad än? Att det går över så fort båda är kastrater? Inte att det är så att den ena ogillar den andres sällskap litegranna? Även om de inte är elaka mot varandra .. Åh jag vet inte. Är så jobbigt när det inte funkar som det ska ..

har ni kollar upp mammakatt hos veterinären å hon inte är sjuk? urinvägsinfektion kan göra så hon börjar kissa inne.
Det är mammakatt som kissar. Såg det precis. Samma ställe som hänt tre gånger innan. Men det är rätt stora pölar, men klumparna i lådan har blivit mindre ( använder everclean, så syns skillnad lätt på storleken på klumparna)
Men urinvägsinfektion då? Hon drack rätt mycket imorse också, la jag märke till… Ett till symptom?
Blir iaf till att ringa vet. imorgon morgon.