Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1784 ggr
almira
0

De sover inte på kvällar

Hej, det är nämligen så att jag till slut har skaffat en kompis åt min husis Almira.Allt går som det ska. Men de leker och springer runt lägenheten hela kvällar och sover på dagarna.

Jag är student och bor ganska trångt och kan inte sova på nätterna. Vad kan jag göra åt saken så att de byter sina rutiner och sover på kvällar istället för leka?

All tips uppskattas.  Tack.

tuska
0

Katten är ett kvälls och nattdjur, sätt igång dem i lek så de är trötta när natten kommer. Ge dem mat så de är mätta och belåtna när du anser det är sovdax. 

De är ju trots lek på kvällen mycket morgon pigga när de är unga.

Mainebusters
0

Det är ju tyvärr nackdelen med flera katter om man bor trångt. De måste ju få springa runt. Nu när det varit så varmt så orkar de ju inte så mycket om dagarna, utan då är det på nätterna de håller igång.

Sedan brukar det ju ändras när de blir äldre. Då sover de mer på nätterna.

paow
0

Våra katter springer också runt på kvällarna och leker, och eftersom att både mina småsyskon och pappa som jobbar nätter ligger och sover då fick vi göra vad vi kunde för att "dämpa" , så vi la ut fler mattor. Det är väll inget direkt toppen tips, men för oss blev det iallafall lite bättre.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Mainebusters
0

#3  Om inte annat så blir det ju roligare för dem att sladda på mattorna! Flört

paow
0

#3 hahah ja, för inte spc smidig är dom iallafall. Låter som en flock elefantar när de busar med varandra ;)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

IceJossan
0

De är vakna på natten för att du låter dem sova på dagen ;)

Lek med dem, aktivera dem med att tex. lära dem trix, och håll dem vakna på alla möjliga sätt! Det kanske låter lite taskigt att väcka dem hela tiden när de är så trötta, men innan de fått synkat din dyngsrytm får man göra vad man kan - annars får man inte sova ;)