Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6153 ggr
annissen2
0

extra trampdyna typ, nån som vet?

Har en liten tjej som har en extra trampdyna ovanför handleds trampdynan på varje framben, den är hälften så stor som den vanliga….någon som vet vad detta kan vara?

Har googlat som tusan och det är inte Polydaktil,

Annika

tuska
0

Jag får det att vara en helt normal tass, det ska sitta en trampdyna högre upp tassens trampdynor

Maria
0

Fast jag fattade det som att den finns en extra ovanför den vanliga som sitter högre upp.

Mina två har en liten knöl ovanför denna lilla trampdyna.

/Maria

annissen2
0

"Fast jag fattade det som att den finns en extra ovanför den vanliga som sitter högre upp.

Mina två har en liten knöl ovanför denna lilla trampdyna."

Jepp helt sant, alltså det finns en sk vanlig trampdyna som oxå brukas kallas handleds trampdyna men är ovanför denna som hon har en till men mkt mindre, är denna lilla jag undrar över och om ni har någon erfarenhet av sådant här….

//

tuska
0

ja ha den lilla knölen menar du… den känns men  inte syns, det växer lite längre päls strån där, Det är också helt normalt

[Anunnaki]
0

Polydaktyli innebär att katten har extra klor. Jag har sett en katt med 27 klor i stället för de normala 18.

Varför köper eller lånar du inte några böcker om katters anatomi och också annat om katter.

Hawknestgrove
0

Det som du beskriver är helt normalt. Inget att oroa sig för

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

EddaM
0

En rest från när katterna utvecklades från början bara =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

annissen2
0

"Polydaktyli innebär att katten har extra klor. Jag har sett en katt med 27 klor i stället för de normala 18.

Varför köper eller lånar du inte några böcker om katters anatomi och också annat om katter."

Har böcker om kattens anatomi men min erfarenhet säger att folk är betydligt bättre informationskälla och just därför så frågar jag istället,

Fått klart för mig nu att det här inte är något att bry sig om, min nyfikenhet är stillad tackar:)