Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1487 ggr
annie-ess
0

Kissar i MITT rum

hejsan alla missar!
har 4 katter hemma varav 1 är lite knepig.. såfort jag låter henne gå in i mitt rum så efter en stund ska hon kissa i sängen.. men hon gör liksom inte det i övriga lägenhetens mjuka soffor och dylikt..
någon som vet varför hon visar detta beteende? Förvånad

eellzyy
0

precis så höll min katt på i ungefär ett år i mammas säng, ingen aning varför men hon slutade helt plötsligt. i sprutade vatten varje gång hon gjorde det med en blomspruta. Testa om du inte har gjort det!

[Thiah]
0

Det finns ofta en orsak bakom kattens kissande. Min ena kissade pga för några kattlådor, för lite sand samt stress. Har vi vänner över som han gillar kan han kissa i sängen när dom går hem. Det är ingen protest utan mera att han inte hinner kissa/kommer ihåg att kissa för att vi har gäster.

Jag har prövat att ställa kattmat på sängen och det har hjälpt lite eftersom katter inte vill kissa där dom äter. Men mest effektivt har varit att ha en egen kattlåda i sovrummet + ha ögonen öppna när dom är i sovrummet. Våran kisse börjar gräva i sängen innan han kissar så man märker det om man är i samma rum. Förutom det har vi även, ibland, kiss skydd på sängen. Det är som tyg med plast under så att kisset inte kommer igenom. Funkar jättebra om katten glömmer bort sig.