Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1451 ggr
Sagolika
0

Vila i frid Maja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min väninnas vackra huskatt Maja blev tyvärr överkörd av en bil för några dagar sedan Gråter

Det var en hittekatt som fick ett bra hem hos min väninna. För några år sedan flyttade de till ett lugnt och lantligt ställe och där fick Maja gå ut. Hon gick aldrig några långa rundor och var bara ute ca 20 minuter åt gången, men nu hade hon plötsligt gett sig av ut på vägen en bit hemifrån (något hon inte brukade göra) och blivit påkörd. Min väninna är jätteledsen, men tacksam över att hon åtminstone hittade katten och slipper undra över hennes öde, samt att katten troligen dog omedelbart då den träffades i huvudet. Hon är allergisk och kommer troligen inte att ha fler katter, men ska hon ha någon kommer hon att näta in.

Vila i frid Maja!Kyss

emimollie
0

R.I.P. vackra Maja!

Ja innätat är ju det bästa, så slipper våra älsklingar gå i Majas öde…

Saga85
0

En sån fin katt. Skönt att det verkar ha blivit ett snabbt avslut åtminstone. Hon verkar ha haft ett bra kattliv hos din väninna, även om det inte blev alltför långt. Men det är ju som man säger: kvalitet framför kvantitet.

Vila i frid Maja!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

RIP lille missa

Hawknestgrove
0

stackars lilla kise… JA inga frigående katter här inte….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sagolika
0

Jag tror Maja blev ca 6-7 år gammal. Min ena huskatt blev 20 år gammal och jag har en som nyss fyllt 17 år. De har båda gått fritt ute på landet i alla år och klarat sig. Men det beror ju på hur man bor och är olyckan framme så är den. Ett liv ute i frihet kan vara ett härligt liv för en katt. Men innätat är säkrast. Jag skulle vilja ha en hel tomt innätad. Får se om det kan bli så i framtiden.

Hawknestgrove
0

ja sånt är så sorgligt… Jag vet ju, där vi bodde förr var det ju till 99,99% trafiksäkert. Vi bodde längst in på en liten enskild väg långt in i skogen. Således fanns ingen genomgående trafik alls. Så där var det ju säkert ur trafiken skull, för det fanns bara skogen att gå i och ner till  allmän väg så var det 1,5 km. OCh Pyssa gick bara in i skogen och hade kul. Sen ahde hon ju världens bästa kul grejer hemma, husses grävmaskiner och traktorer, som var urkul att husera i. Och så  samsades hon med jakthunden Sickan i kojan om det blev för kallt och hon var ute på dagarna och ingen var hemma.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....