Tänka på efter kastrering?
Vad ska man tänka på när man har kastrerat sin hankatt?
Ska kastrera min nu i augusti är det tänk, han fyllde 1 år i början av maj, men ville inte göra det över sommaren då det är risk för röta osv i såret.
Det ända jag själv kommer på att tänka på är inte för mycket mat då de blir lätt tjocka av kastering.
Mer man bör tänka på?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inget särskilt. Låt honom bara inte gå ut första dygnet. Mest på grund av att han kan vara groggy. Sen finns det ju specialfoder för kastrater av nästan samtliga märken.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 Okej tack! För dem katter vi hade när jag bodde hemma kasterades när jag var liten så jag minns inget sånt :)
ja, de flesta vill ju gå ut nästan med en gång, men ett dygn, minimum inne. För de har ju inte samlat ihop alla chips i påsen så att säga! Tänk dig själv, när du har blivit opererad(sövd). Du är ju helkass ett dygn, minst i huvet.
En hane är oxå fertil och kan faktiskt göra bebisar några veckor efter kastrering. kanske något att tänka på.
#3jo det visste jag att dem skulle vara inne minst 1 dygn.
tuska, precis som en karl, som steriliserar sig alltså…. de har ju "frön i påsen" kvar ett par veckor och blir ju rekommendrade avhållsamhet elelr preventivmedel i två veckor de med….
#6 Jepp så är det, inte många som tänker på när det gäller kattgubbarna.