Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1805 ggr
almira
0

Vad ska denna katt heta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, det gäller en fin tjej som har flyttat hit nyligen. Skulle vilja veta om jag kan få hjälp att hitta ett namn till henne. Den fina tjejen är den som stirrar i kamera. Ni frår jätte gärna skriva om ni har ett annat namnförslag förutom de som jag har skrivit här.

1. Veronica
  2. Saskia
  3. Sara
  4. Lillan
  5. Liljan
Aribigga
0

Lilja

lurvponnyn.vimeddjur.se

Dorkiis
0

Lilja eller Veronica tycker jag =)

idaleck
0

gillar engelska versionen av Lilja bättre - Lilly!

Heidi
0

Tycker hon påminner lite om en Savannah cat så Savannah är mitt förslag Glad

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

IceJossan
0

Jag länkar till en tidigare namntråd för att ge lite tips :)

annelilejon
0

Zaffran är ett annat namn som är fint. Med Z blir det lite annorlunda :)

Bara ett annat förslag

Delfinen
0

Gillar lite ovanliga namn så jag faller för Saskia….ett annat namn jag gillar är Amira vilket är arabiska/assyriska och betyder prinsessa

almira
0

Tack för svaren. Jag väntar och ser om jag får ytterligare åsikter om namn på denna katt.

#7 Amira är också fin men det blir för lik den ena kattens namn sim heter " Almira".

Signe-Jonna
0

Jag tycker hon ser ut som en Isa eller Isabelle.Glad

almira
0

#9 fint. Jag hade inte tänkt på namnet Isabella.Cool

IceJossan
0

Jag tycker att det är kul med namn som har betydelser, gärna koppling till kattens personlighet/intressen eller till omständigheterna kring kisses födsel/uppväxt/dagen hon flyttade till dig.

Exempel om kissen är ett litet datafreak som ska peta på dataskärmen hela tiden så kanske nåt i stil med Mozilla eller Toshiba passar? "Marie" är ett gregiskt namn som betyder "älskad", även "Ema" har samma betydelse, så om hon är en liten godbit så kan det namnet sitta fint. "Meria" däremot betyder "rebellisk" på afrikanska - är hon en liten rebell tro? En vänlig missa kan heta "Anisa" som betyder "vänlig" på afrikanska. På en knasbollskatt kanske "Ayoko" passar, det betyder "den som sprider glädje" på afrikanska. Den smarta kissen kan döpas till "Minda" som betyder "kunskap" på indianska.

Andra namn som Amarie, Amity, Emisa, Misa, Mandoli, Melodisa och Novali tycker ajg också är fina!