Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1570 ggr
Billikanin
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är duktig på att färgbestämma så väl hästar som kaniner, men när det kommer till katter är jag urusel… Så, vad har denna katt för färg?

Tacksam för svar!

IceJossan
0

Svartsköldpaddstigré med vitt :)

Billikanin
0

Okej, tack så mycket! :)

Billikanin
0

…så, med andra ord måste det vara en hona, eller tänker jag fel nu? :)

IceJossan
0

#3 Nej du har så rätt så. Alla sköldpaddsfärgade katter är honor (undantag är om det blivit nåt fel i genetiken hos en hane, men sköldpaddsfärgade hanar verkar väldigt sällan överleva mer än några dagar)

Billikanin
0

Okej, tack så mycket! :)

idaleck
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får man låna tråden och fortsätta på samma ämne…? Oskyldig

Vad kallas Alice färg?

IceJossan
0

Brunmaskad, antar jag. Är inte så haj på maskningar, men jag tror att hon är brunmaskad.

Är det en huskatt eller nån raskatt? Läcker teckning hur som helst :)

idaleck
0

Ah okej, misstänkte att det var nånting-maskad. Behåller alla maskade katter de blå ögonen?

Hon är en huskatt Glad

IceJossan
0

#8 Det vet jag faktiskt inte. Det är mycket möjligt eftersom maskade raskatter oftast är blåögda. Men den frågan får nog nån annan svara mer säkert på :P

Hur gammal är hon? Kattungar börjar byta ögonfärg vid 4-6 veckors ålder har jag för mig, så om hon är äldre och fortfarande har blå ögon så kommer hon behålla färgen :)

idaleck
0

Hon är 3½ månad ungefär, så då borde de blå ögonen stanna då Glad

IceJossan
0

Ja då stannar färgen :) Oh, jag vill ha en maskad misse nån gång :) En maskad, korthårig hemlösing dårå :P De är så häftigt tecknade tycker jag!

MyTwiggs
0

Hon kommer sannolikt att behålla sin blå ögonfärg, ja :)

Håller med om brunmaskad med vitt (n 09 33 i EMS-kod) Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Billikanin
0

#6 Självklart är det okej att du lånar tråden! :) Vilken liten sötnos Alice är! Riktigt fin!