OT: Måste få skirva av mig..
För ca 3 veckor sedan fick en bekant låna vår transportbur då hon skulle frakta sina kycklingar & hönor. Hon kom och hämtade buren dagen innan hon skulle använda den, och ca 4 dagar senare börjar jag fundera om hon inte ska komma tillbaks med den snart, men tänker inte så mycket på det då jag inte behövde den ändå. När det gått 2 veckor ringer jag till henne och hör om hon inte är klar med buren - jo det var hon, hon hade bara glömt bort den och skulle komma förbi med den senare. Okej, det är klart man kan glömma. Men så går det 1 vecka till, utan att hon kommit förbi med buren.Och vid det här laget behöver jag buren, så jag får ju ringa till henne igen och höra med henne - hon ber om ursäkt och säger att vi kan hämta den i hennes stall eftersom att hon inte är hemma nu. Så jag och mamma åker dit och hämtar buren - ni kan ju gissa hur den ser ut.. Höns-skit fulla botten och vägarna, sågspån och annat äckligt. Så det var ju bara till att städa ur den de första jag fick göra, kan lova att det tog flera tvättar innan lukten försvan helt - inte så trevligt att sätta in katten i en bur som lukar höns-skit..
Blir bara så irreterad när folk inte ens kan städa ur saker de får låna. Det är ju en självklarhet för mig att om jag skulle låna något att städa ur den sen. men tydligen inte för allt folk. Okej att man glömmer bort att komma mer buren 1 gång, men andra gånger börjar man ju sucka lite.
Kanske rätt fånig sak att hänga upp sig på, men det var värkligen inte trevligt att städa ur den efter någon annan. Ville som sagt bara skriva av mig lite.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Nej ush vad dåligt gjort. Ibland förstår jag mig inte på vad det är för fel på folk, man blir ständigt förvånad över sådana här saker som en annan tycker är självklara. Du hart ju ställt upp på henne och lånat ut din utrustning. Då borde du få tillbaka den i samma skick…
På min skola har vi alltid haft problem med disken. När diskmaskinen är full (vilket den snabbt blir på 80 elever) så börjar folk, istället för att handdiska sina egna grejer eller hjälpas åt med diskmaskinen, fylla diskhon med smutsdisk vilket snart bildar ett helt berg.
När lärarna till slut satte upp en arg lapp om att inte fylla diskhon med disk hände något underligt…
Istället för att bygga berg i diskhon så blev det ett berg bredvid på diskbänken istället. :o
Vilken stil! Lånar man något är det inte meningen att ägaren skall börja städa efter en, man lämnar tillbaka i fullt användbart skick. Jag hade nog också blivit lika irriterad som du, men tydligen funkar inte alla lika. Skulle skämmas ögonen ur skallen ifall jag lånat något och ägaren måste börja höra efter grejen för att jag inte lämnat tillbaka, ögonen skulle trilla ut redan efter första samtalet. Vad som skulle hända efter andra gången jag blir påmind skall jag inte skriva här.
du e inte rädd att katterna ska få bakterier från hönsen
??
S*Winsnes Wilda

#3 men det är väll klart? därför jag städat ur den ett antal gånger ju. du kan väll inte mena att jag ska måsta köpa en ny? 

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.