Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1656 ggr
NaimaG
0

Drömmen går i uppfyllelse.

I oktober går min mångåriga dröm i uppfyllelse om en renrasig katt med stamtavla, en dröm jag haft i 6 år, då underbara norska skogkatten S' Chewbaccas Rabadash flyttar till oss.

Min fråga är nu till er. Vad bör jag tänka på när jag tar in en till hane bland två hanar och en hona?

Rabadash är inte kastrerad men blir det i November, finns det risk för slagsmål mot mina kastrater (aldrig varit med om det själv bland kastrater och okastrater men lika bra att fråga)?

Med Ibiza gick allt så smidigt när hon flytta till oss men alla katter är ju olika så säg gärna ifall det är något jag bör tänka på.

Förmodligen kommer denna goding fortsätta heta rabadash för jag älskar det namnet och ställas ut kommer han göra. Kyss

Kan säga att jag och min man är så glada och längtar något så innerligt. Skäms

blondifire
0

Brukar inte vara några större problem men att ta in en ny i flocken så snart efter tösen kan bli problematiskt.. eller inte men ha i åtanke att det inte alls behöver gå så smidigt som då utan att det kanske behövs mer tålamod. Lycka till o glöm inte o visa upp honom!

S*Winsnes Wilda

NaimaG
0

#1 ågra problem med tösen kommer det nog inte bli. Hon var som om hon alltid bott här när hon kom hit. Jodå, bilder kommer så snart pojken är här.

blondifire
0

det var det jag menade. inte säkert det går lika fort med en tillFlört..

S*Winsnes Wilda

NaimaG
0

#3 Nej det vet jag. Man får ha tålamod helt enkelt. Flört

tuska
0

Försökte leta efter en hemsida med den uppfödningen men det fanns ingen, jag tänkte kolla in din lilla skogis.

NaimaG
0

#5 Chewbacca's (hon finns på norsk skogkatt ifokus) har ingen hemsida vad jag vet. Jag har bilder på han från uppfödaren dock men jag vet inte om jag får lägga upp dem då det inte är jag som tagit dem. Annars kommer bilder så snart vi hämtat honom.

ingann
0

#5 Jag letade oxå efter hemsida men hittade bara en länk till en borttagen blocketannons… Isf är han född i februari och är blåsilvertigré med vitt;)

#0 Har jag rätt? I så fall låter han väldigt fin! Jag älskar skogisar med vitt i:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

NaimaG
0

#7 Det låter korrekt.

Han är född 3/2-10 närmare bestämt. Tyckte detta blev perfekt specielt eftersom uppfödaren bor så nära oss också (1 timmes bilfärd).Glad

ingann
0

#8 väntar med spänning på kort:) Är det hög vitgrad?

Min är vit på hela kroppen men blå på huvudet, kinderna, svansen och undersidan på ett ben Skrattande (Blå van)

/Ingalill

NaimaG
0

#9 nej det är inte så hög vitgrad på honom inte vad jag tycker i alla fall. Jag vill så gärna lägga upp en bild jag har på honom här men ingen aning om jag får för uppfödaren. Han är vit runt nosen, på tassarna, har vit krage och mage.

ingann
0

Du får fråga:)

/Ingalill

ingann
0

Eller har de någon hemsida man kan titta på?

/Ingalill

NaimaG
0

#12 Nej Chewbacca's har ingen hemsida. Inte vad jag känner till i alla fall.

ingann
0

vad tråkigt:( det är ju superkul att surfa runt på skogissidor och kolla in bebisarna även om man inte ska ha nån:)

/Ingalill

NaimaG
0

#14 Jo men i detta fall var det uppfödaren som hittade mig.Flört

NaimaG
0

Finns en bild på honom på min personliga profil annars.

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tillstånd att visa bilder så här kommer sötisen.

NaimaG
0

Den juvliga svansen.

NaimaG
0

Vill bara ha min goding hemma nu. Kyss

NaimaG
0

Busfrö och sötnos.Kyss

ingann
0

Åh, vad fin han är! Jag förstår att du längtar:)

/Ingalill