Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2978 ggr
paow
0

Att flytta med utekatt?

Min familj har en utekatt, skulle det vara möjligt att familjens katt skulle kunna bli inne katt i en mindre lägenhet med isf innätad balkong? Den är ju van att gå ut och in som den vill, och uppskattar inte att vara inne längre stunder. Eller kan detta bli svårt då det handlar om en rätt liten lägenhet?

Är bara nyfiken på vad ni tror, detta är alltså bara någoting jag funderar över och inte alls säkert kommer ske.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Erina
0

Jag tror att det kommer att gå bra, men att det kommer att ta tid för katten att ampassa sig. Jag vet att många katter klarat denna omställning alldeles utmärkt och så länge katten aktiveras, så kommer det nog att gå bra med tiden. Kan bli en del skrik och ev. krafs i början, för omställningen är ju som sagt stor. Innätad balkong är ju bra och så småning om, så kan ni ju ta ut katten i sele.

Lycka till!

Alexej
0

Alla katter är olika. En del utekatter blir lätt innekatter, en del efter en tid och andra kommer aldrig trivas inne.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Anunnaki]
0

Skulle inte ens våga tänka tanken på att försöka göra mina katter till innekatter.

Katthemsmatten
0

Har erfarenhet av katter som fungerat såväl som utekatter som innekatter, dvs de vet var och när det är OK att vara ute och var det är inomhus som gäller. MEN har man en f.d. utekatt som innekatt så kräver det engagemang av ägaren. Katten behöver mer stimulans när den går inne. En kattkompis kanske?

Medarbetare Hittekatter iFokus