Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3570 ggr
Browny
0

Varför har ni katt?

Jag är lite nyfiken på varför just du har skaffat katt! Glad Är det för att avlägsna mössen eller för att ha en mysig kompis? Berätta! Jag är säker på att alla har olika anledningar!

NaimaG
0

Jag har katt simply för att jag älskar katter. Mina djur är som mina barn och katter är favoritdjuret. För mig är katterna inget skadedjursredskap även om det kanske är en fördel utan en katt är en del av familjen och som barnalös kvinna är dem mina bebbar. 

Jag skaffade katt just för att livet utan en katt är inget liv. Jag har haft katt sen jag var 3 år gammal och en gång ägare alltid ägare.Flört

Lovin' Cats helt enkelt. Flört

tuska
0

Katter är fantastikt goa husdjur, har innekatter med inhängnad utegård. 

Råttorna fångar jag på ICA   köper kött eller de får älgköttfärs.

Browny
0

1# Ja, det kan jag ju förstå! Det är inte svårt att fastna för katter! Flört

Charlie2006
0

Ja då det har funits katt här hemma sedan jag var 0 dagar gammal, så är det ganska naturligt för mig att leva med katt. Skulle inte kunna vara utan om man säger så Flört. Har väll katt för att sällskapet, och vad kan vara bättre än att vakna och somna med en eller två katter brevid sig? Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Ilya
0

Skaffade ragdoll för att ha en lekkamrat till min lille vovve, och självklart som sällskap till mig själv. :)

ala02
0

Självklart sällskap. att det blir rent på möss i huset är bara plus. Har haft katt den största delen av mitt liv.

EddaM
0

Jag älskar djur och då framför allt katter, bättre vänner och sällskap kan man inte ha. Och sedan började jag ställa ut dem o efter det började jag med uppfödning =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

misty89
0

som sällskap och älskar katter… det är våra katter som sätter liv i huset ^^

MichaelE
0

#1 det är ju tack vare mig som du blev kattsjuk Flört

Destany
0

hmm ja varför skaffade jag katt? Det var en slump eller ödet eller vad man ska kalla det. Jag flyttade hemifrån o 3 veckor senare följde Puma efter mina kompisar, hon följde dem genom hela byn. Hon var liten o mager o min kompis kunde inte behålla henne så de kallade på mig o jag var väldigt osäker på om jag skulle behålla henne..hon bet min kompis o när jag tog henne så la hon sig i min famn.. så den kalla oktoberkvällen fick hon ett hem.. Med henne så föddes kärleken för just katter. Har varit en mer hundmänniska innan.. När jag haft henne ett år så skaffade jag Zorro för hon skulle slippa vara själv när jag började jobba mer.. Zigge skaffade jag för att jag ville göra nåt för hemlösa katter o jag adpoterade honom från KKS.. Nu mer älskar jag katter o ett liv utan dem känns otänkbart. =)

asvensso
0

Vaxte upp med katter och har alltid beundrat deras vackra och smidiga kroppar och det satt de ror sig pa. Katter ar sinnliga ldjur - livsnjutare som manga ganger inspirerar mig att sakta farten och njuta av en solstrale genom fonstret eller ta en eftermiddagslur pa farskinnsfallen.

De berikar mitt liv och far mig att skratta nastan varje dag med alla sina pahitt. De far mig att vara ung i sinnet och fortsatta leka. De skanker frid och lugn och trost efter en jobbig dag och mysfaktorn ar pa topp nar de ligger bredvid mig i snagen och spinner och vill be kliade pa magen.

De ar mina kompisar.

Browny
0

Ni har alla lika bra anledningar till att vara kattägare! Och vad vore ett hus utan en katt egentligen? FlörtHåller särskilt med Asvensso, bra skrivet!

Heidi
0

Jag har alltid älskat djur och gosat med släktingars katter. När jag var 7 år så hittade jag en mager hemlös katt på vår trappa. Jag ville så klart behålla honom men det ville inte mina föräldrar så jag tog min veckopeng och gick till ica som låg jättenära där jag bodde och köpte helt enkelt kattmat till katten och matade honom och släppte in honom i huset. Efter ett tag förstod mamma och pappa att jag verkligen äälskade denna katt och ville behålla honom så han fick stanna till min stora lycka.

Där började min stora kärlek till katter och anledningen till att jag har katt. Jag tycker katter är det underbaraste som finns och jag skulle ha väldigt svårt att leva utan dom.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Browny
0

Naw, vilken fin historia, Sookie! Glad

[Liiillap]
0

Jag har katt just för att jag ska ha någonting att göra om dagarna och ha någon/några att ta hand om :).. Och jag kan inte bo utan katt blir så tomt då :P

[tigersprang]
0

jag ha älskat katter i hela mit liv, dom e jätte mysig gosiga å söta. så man måste helt enkelt ha katt! :-) just love it :-) <3

Mainebusters
0

Jag har katt för mitt/vårt eget välbefinnande helt enkelt.

spiritedaway
0

Jag har alltid tyckt om djur och katt hör till mina favoritdjur. 
Dom gör livet lite bättre helt enkelt.
Katter är underbara.

Kristall
0

Därför att vi har haft katter hela mitt liv, och ett liv utan katter finns inte för mig. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Erina
0

Uppvuxen med katt och har alltid älskat katter. Hade av någon anledning inte bråttom att skaffa katt när jag flyttade dock, men det var mest för att jag reste så mycket. Nu när jag håller mig hemma mer, så var det ett måste att skaffa katt. I min åsikt så gör katten huset (eller i mitt fall lägenheten) till ett hem. Har två guldklimpar just nu Kyss

Mandusius
0

Jag är född med katter, rättare sagt jag vaknade med katter xD Så fort jag kom hem från BB så delade jag spjälsäng med tre stycken fullvuxna katter. En av dom dog för bara tre år sedan.

Så jag ser dom som familj syskon och vänner, har alltid haft katter kring även det år jag inte hade katt^^

plus att jag alltid gärna vill ha sällskap;) Och med katt känner jag att man får vara känna sig ensam fast man inte är ensam^^

Och jag kan tillägga att jag hade en katt som trodde att hon var mamma åt mig x'D Så fort jag var sjuk vart hon så orolig och låg hos mig hela tiden och rörde jag mig så var hon en svans efter:P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Aribigga
0

Bra fråga egentligen, varför har jag katt? Få se här, är de för att de jämt lyckas gå över laptopen och stänga av den? Eller är det för att de jämt lyckas väcka mig på nätterna? Eller är det för att jag tycker att det är så fruktansvärt roligt att mocka kattlådan? Det måste nästan ha något att göra med roliga veterinärbesök med öronskabb och att köpa dyr Kattsand så det inte ska lukta i hela lägenheten?

Egentligen kommer jag inte på något logiskt skäl till att ha husdjur överhuvudtaget. Men de är ju så underbara så man kan inte låta bli!

lurvponnyn.vimeddjur.se

zoolatri
0

På gården där jag är uppvuxen har det alltid funnits ett gäng välgödda och älskade katter. Min första katt hette Murre och var en stor röd hankatt, jag lärde honom öppna dörrar och eftersom jag inte gick på dagis var han min bästa vän innan jag började förskolan. Då letade han efter mej och mamma sa att det var väldigt besvärligt det här med att han öppnade alla dörrar i hela huset och ropade efter mej;)

Så hur skulle jag klara mej utan mina bästa vänner nu?:)

paow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt enkelt för att katter är ett underbart djur som jag absolut inte skulle tänka mig att bo utan. Sedan att de tar råttor/möss är ju bara ett extra + Flört

På bilden är pojkarna Edwin och Nelson - dock är bilden väldigt, ja.. inte för att Edwin visar sin vackraste sida direkt men Tyst

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Ilya
0

#24 Haha såå söta dom är!! SkrattandeKyss

Delfinen
0

Varför jag skaffade katt från början vet jag inte riktigt vad jag skall svara på. Kan inte säga att det var för sällskap skull för jag hade både familj och andra djur. Men så blev det. Och jag har aldrig ångrat mig en sekund.  Att jag har katt nu är för sällskap skull….var meningen så i alla fall…..ville ha en gosig spinnande kisse brevid mig i sängen….något mysigt i knät framför TV….någon att leka med små bollar och leksaker….men han är inte speciellt villig att leka med matte,  inte ligga i sängen hos matte….i knät går bra någon enstaka gång….han skall ligga på en filt brevid och gosa i sstället. Så här ligger filt i soffan, fillt brevid mig på arbetsbordet. En banankartong på golvet som han envisas med är HANS så där har också kommit en filt ha ha ha.

Så jag undrar själv ibland varför jag har katt. Om det är för kattens skull eller för min skull.

ingann
0

Jag har haft katt (och hund) sen jag föddes och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan…  Mår man dåligt så mår man bättre av att gosa med ett djur för de ställer inga idiotiska frågor eller ger knäppa kommentarer utan de bara finns där…  Är man på dåligt humör så blir det bättre bara av att titta på sina djur osv..

Ett liv utan djur är inget liv värt att leva enligt mig:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[nadvard]
0

Jag älskar katter. Och kan inte tänka mig huset utan mina två gosungar =)