Hjälp med namn
Får hem den ytterst söta och charmiga gråvita killen inom en snar framtid! Har dock problem att komma på ett passande namn… därför får ni hjälpa mig! :)
Gärna något film eller serie relaterat! ;D
http://elinalgotsson.blogg.se
Bond eller McGyver
tintin? :)

Han är ju blå, så några namn som passar in på färger kanske kan sitta?
Dallas (= Vattendal)
Dylan (= Stort hav)
Rio (= Flod)
River (= Flod)
Trentin (= Vattenfors)
Zaan (= Flod)
Tau (= Dagg)
Rocío (= Dagg)
Chimalis (=indianska: blåsångare)
Algorythm
Ayoko (=afrikanska: Den som sprider glädje)
Boo (=franska: vacker)
Bazil/Basil (=grekiska: kunglig)
Emiro
Jack Daniel
Macintosh
Makro
Acrobat

Buster! 
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Rudolf! Tycker jag passar honom perfekt ^^
Är det en husis elr vad är det för ras?

Jag tycker att han är en Taivas (=himmel på finska. Ja, blå himmel med vita moln!), en Dallas, eller varför inte en Douglas?
Haha kul förresten att syrran sitter i matskålen när hon dricker vatten :D
Simpson
Bart
Merlin

Och eftersom han är blå så kan han heta det som många kallar just blå katter: Blåbär=)))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jättegrymma förslag som ni har kommit med medan jag knappt hunnit vara vid datorn! :D
Ja han är en huskatt, hehe :). Mamman är långhårig svart och vit och pappan är okänd men vi tror vi vet vem boven är :P.
Men det slutgiltliga namnet blev väldigt spontant och roligt. Inte ens i närheten av vad jag tänkte mig från början! Han är döpt efter en låt av Björn Rosenström som jag och min bästa killkompis (som är ägare till kissarna) satt och sjöng på häromdagen: Egon!
Ni vet: Egon
Dexter..
finns i både barn serie(teknat), och en vuxen serie hehe.. 
#12. Det stod faktiskt mellan Dexter, Rasmus och Egon, men tyckte Egon var lite extra ordinärt sådär ^_^

Egon är fint, men personligen tycker jag han ser ut som en Albin. 
#13 jasså..
men de är ju fint de med! 

Kan ju inte annat än att hålla med #8 ;) Döpte min grå/vita kattunge till Nelson efter simpson figuren nelson muntz ;D
Men Egon var sött tycker jag :)
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Haha, jag älskar det namnet på nåt vis :) Egon.. Det är lite fulcharmigt och klingar så skönt :) Haha jag tänkte direkt på Björn Rosenströms helfestliga låt (som jag själv har haft på hjärnan av och till i drygt 5 år!!!) när jag såg namnet :D
hur är han o så, va med han, vänta , ta din tid så kommer namnet fram, så gör jag + det är rätt smart om man e uppfödare. jag har en huskatt som är grå/vit. å då tog vi grå fast på engelska och satt ett s som första bokstav å sista bokstav grey i mitten så det blev "Sgreys". rätt nöjd!
så kan man med göra fint namn!! 
men sen tycker inte jag de stämer att Sljud är de bästa för katter jag haft utan S vet mycket väll vad dom heter ;)
jag har en som heter Diva nu tex.. och hon lysnar på sitt namn! hehe.. 

Min Ragge lystrar bäst till "Raggeman" :P Så där behövs inte heller ett S. Men många gånger är det ändå en fördel eftersom de reagerar på skarpa ljud.
okej.. 
Egon var fint!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Min nästa katt skall heta Snurrebuss.
Beställde smyckestillbehör från en firma för ett tag sedan och de ploppar som sitter bakom örstickare och är i gummi heter det.
Tyckte det var så gulligt så det namnet skall jag reservera.
Nalle