Se på katt ikväll
Vi åker iväg ikväll för att titta på en katt. En huskatts tös som är vaccinerad, kastrerad och id-märkt.
Finns det något jag bör fråga ägaren när vi är där?
Ingen?
Det börjar närma sig nu.

ex: Är lillan vet. besiktiad nyligen? men det vet du kanske redan…
#2 Ja det vet jag men jag tänkte andra frågor som skulle vara bra att fråga.

Vad hon äter för mat nu så hon kan få fortsätta med samma eller övergå långsamt till det du hellre vill ge. Kan ju vara bra att veta då dom små kan vara känsliga i magen.
Men vad jag har förstått så har du redan katter så du har nog koll på det mesta med sånt.
Ska fundera lite till på bra frågor som kan vara bra…återkommer
Vad kommer lilltjejen ifrån förresten om man får vara lite nyfiken? Hur kommer det sig att det blev just henne?
Det kan ju vara intressant att fråga varför dom valt att ta en kull på en huskatt, och vad deras mål med katterna är…
OBS! Ta inte detta fel nu ni som inte tycker samma, detta är min åsikt! Vill inte skapa en debatt utan vill bara upplysa Naima om bra saker att ta reda på innan hon väljer att köpa sin kattunge!
Dom låter ju mer seriösa än andra i och med vaccinering, chippning mm. Men frågar man mig personligen så tycker jag inte det är vidare seriöst att avla på oregistrerade katter då man till exempel inte kan hålla koll på katternas historia vad gäller gener, sjukdommar mm. Tycker inte det är ett seriöst avelsarbete.
Plus att det finns såå många kattungar/katter som behöver hem redan. Att avla på detta sättet strör ju på problemet ännu mer med alla hemlösa katter som redan finns. Dessa söta kattungar tar ett hem från en annan liten kisse som kanske behöver det! Det gynnar inte kattens status i vårat samhälle!
#4 Katthonan är vuxen katt dvs omplacering så det är inte frågan om någon kull.
Tidigare sjukdommar hos katten ?
kullar ?
Ägarändring eftersom den är chippad.
Försäkrad i vilket bolag ?

#5 Jaha ok då förstår jag!
Då instämmer jag med #6
Om det är en omplaceringskatt så kan det ju vara bra att veta lite bakgrund kanske. Om varför den omplaceras, kanske har speciella bohov som kan vara bra att känna till vad vet jag. Men det har du som sagt säkert redan koll på.
Tycker att #6 frågor var vettiga frågor att ställa!
Lycka till med din katt och härligt för den att få komma till ett nytt bra hem om ni nu väljer den! Håller tummaran för er båda att det blir ett lyckat möte
Nu har vi tittat på henne och de har beslutat att vi blir prefekt ägare så de kommer med henne till oss imorgon eller på Lördag. Hon är försäkrad i Agria, har aldrig varit sjuk eller skadad, reggad i SKK så allt sådant kommer flyttas över. Vi kommer få oerhört mycket grejer med henne så som två klösställningar osv. De är oerhört seriösa ägare och vi kommer garantera henne ett mycket gott hem. De tyckte även att det är ett plus att vi har katter här hemma och hund fungerar hon utmärkt med.
Kommer bli så bra det här. 
Och hon är så fruktansvärt söt….
Har du ingen bild?? 
#9 Jodå. jag har sparat bilden de hade på annonsen men den är ju inte tagen av mig så jag vet inte huruvida jag får lägga upp den annars kommer jag bomba er med bilder så snart hon är hos oss. 

Vad roligt att det klaffade allt!
Grattis till er och nya tjejen
Spännande att få se bilder sen…
#11 Räkna med att ni blir bombade. 
Jättegrattis och toppen att du tar en omplaceringskatt!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#13 Ja hon har varit hos oss i två dagar ungefär och allt fungerar finnemang med hunden och katterna.