Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2223 ggr
idaa
0

matplats för flera katter

Hej! Jag är nyfiken på hur ni som har fler än två katter har gjort iordning deras matplats(er). Jag har två kattungar och en äldre katt.Tycker det blir så många skålar, både med torrfoder åt alla, vattenskålar och skålar med mjukmat.

Visa gärna bilder eller beskriv hur ni har löst det! Vill gärna ha tips så det inte blir så trångt när alla vill äta samtidigt.

Maxima06
0

Har 4 katter, 2 vattenfontäner, en på ovanvåningen och en i köket samt en vattenskål i köket. De har två torrfoderskålar i köket och en på övervåningen. Blötfoder serveras 2-3 ggr/dag och alla får då varsin skål, när de är nöjda slår jag över resterna i en skål och diskar resterande.

katterna
0

Jag har tre katter. Har en torrfoder skål och vatten skål i köket. Två blötmatskålar också i köket. Sen har vi en torrfoder skål och en vattenskål i sovrummet. Så sammanlagt sex skålar.

misty89
0

har tre katter och alla har en varsin matskål. jag serverar mat morgon och kväll.

har en vattenfontän som finns i köket och en skål med vatten i sovrummet.

NaimaG
0

Jag har tre katter som har en vattenfontän och en foderställning med två skålar på. Här hemma har dem rangordning där damen Ibiza går först sedan äldsta pojken Däk och sist yngsta hanen Cradle. Men mina katter har alltid fri tillgång till foder så de äter väll när de själva känner för det men är det så att två eller alla ska äta samtidigt så tar rangordningen över.

Silvestris
0

Mamma och bebis katt äter ur varsin skål i köket (under uppsikt) medan mormor katt äter i hallen. Det finns en vattenskål på golvet i köket och en tillbringare på köksbordet.