Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2743 ggr
Ilya
0

Artikel om kroppsspråk?

Jag har letat och letat men inte hittat någon artikel om kroppsspråk. Det måste väl finnas, eller?

Kan någon vänlig själ isånafall länka till artikeln?

(är främst en fråga jag vill ha svar på, detta med slickandet. Min kattunge slickar mig överallt medan han spinner, fötterna, benen, händerna, armarna, ansiktet etc - tror ni att gör han detta för att han tycker om mig, elr för att jag smakar gott?)

NaimaG
0

Han sätter sin doft på dig liksom katter även gör när de knider mungipan mot någonting.

Ilya
0

Okey.. varför sätter han sin doft på mig då? *nyfiken*

NaimaG
0

#2 Markerar att du tillhör honom helt enkelt. En av mina katter gör precis likadant. Flört

Ilya
0

Aha.. okey.. trodde bara "gnidningar" mot kroppen var att markera doft :p

Finns det nån artikel här på katter om just kroppsspråk..?

Mona22
0

Våran skogis gör samma sakGlad

Heidi
0

Ilya: Han gör nog så också för att han tycker om dig Glad. Katter som tycker om varandra tvättar varandra. Mina katter tvättar mig också. Har läst det någonstans också att om katten slickar än så står man högt i kurs så att säga.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Ilya
0

#6 Ja det vore lite romantiskt om han tyckte om mig oxå, inte enbart för att markera Flört haha. Han är nästan värre pussgurka än hunden! Slickar och slickar överallt, imorse väckte han mig med massa slickande på kinderna, munnen, pannan och diverse ställen i ansiktet och på huvudet. ;p

Fortfarande ingen som vet om det finns en artikel om kroppsspråk här på forumet? :)

[Norrbysa]
0

Här finns en hel del artiklar om katters beteende:

-länk-

Jag kan även tipsa om att gå till biblioteket och läsa kattböcker. :-)

"Din innekatt. Aktivering och skötsel" av Ylva Stockelberg är ett exempel på en bra bok som innehåller en liten del om beteende.