Bästa kattungematen enligt dig???
Torr eller blötfoder, märke??
Bara nyfiken ;-)

Jag använder Royal Canins kattunge foder vid kull och det tycker jag är det bästa. Innehåller mycket näring och fett.
När det gäller blötfoder så brukar börja med att mata dem med kattunge vällning o sedan nötfärs. Sedan köper jag barnmats frikadeller o mosar i färsen och med vällning. Mycket uppskattat=) Sedan blandar jag in mer o mer vanligt blötfoder tex mjau. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Olivers eller Orijens torrfoder och mjaus blötmat i tetra. Min kisse blev riktigt dåig av Royal Canin när hon var liten.

BARF och blötmat utan spannmål.Jag använder själv Mjaublötmat de sorterna som inte inehåller fisk.Torrfoder ger jag inte öht.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
så det är mjau blötfoder och vatten som gäller för en 12 veckors såvida de inte ska vänjas över från något annat då??
Om de fått något annat, hur lång övergångsperiod bör man ha??
BARF och MJAU. Kort och gott.
Jag har hört något om att kattungar som inte äter torrfoder utan går på mjukmat hela tiden utan tuggmotstånd riskerar att få känsliga tänder och eventellt tappa tänder ifall de biter i något hårt, nu vet jag ju inte om det stämmer men det är vad jag hört ni andra får rätta mig om jag har fel (har jag säkerligen).
Märken till kattungar jag rekommenderar i torrfoderform är Royal Canin och Orijens, bäst är väll orijens då det inte innehåller spannmål.
#6 de ska alltså ha både torrfoder och blötfoder och BARF??
#7 Inte nödvändigtvis. Gå in på BARF.ifokus ifall du vill lära dig mer kring BARF föda för katter, det är mycket att tänka på och göra kring en sådan kost.
Jag har svårt att tro att det stämmer. Om maten är näringsriktig ska själva kvalitén på tänderna inte påverkas. Dock ska man alltid, oavsett kost, vara uppmärksam på tandkött och tänder. Torrfoder är absolut ingen garanti för god munhälsa.
Jag ger min kattunge Hill's torrfoder (uppblött i vatten).
#9 Nej nej, inget foder är väll en garanti för god munhälsa men jag syftade mer på att jag hört att de katter som enbart äter mjukmat och inte får någon form av tuggmotstånd riskerar tandlossning då tänderna/rötterna är för mjuka om du förstår mig rätt. Huruvida det stämmer vet jag ej.

När man katt var liten använde jag Royal Canin 36, och så gav jag honom Majus mjukmat också, och dessa foder mådde han bra av!